مدیر سابق وب اسپم گوگل:

اسپمرها تاکنون تهدیدم نکرده اند

کدخبر: ۱۰۳۰۷۵
مدیر سابق وب اسپم گوگل، فیلترینگ را براساس سیاست کشورها امری رایج در دنیا می داند و می گوید: مبارزه با اسپم گونه ای از فیلترینگ است که رضایت وبمسترها را به دنبال دارد و موجب دیده شدن آنها می شود.
اسپمرها تاکنون تهدیدم نکرده اند
به گزارش «اقتصادنیوز »به نقل از تسنیم، کاسپر زیمنسکی مدیر ارشد سابق وباسپم و عضو تیم کیفیسازی نتایج گوگل، در حاشیه چهارمین همایش بین‌المللی بازاریابی اینترنتی، اقتصاد و گردشگری شهری، درباره اینکه آیا با جدایی از گوگل احساس انزوا و ناخوشایندی نمی‌کند؟ گفت: گوگل هم بخشی از پرونده کاری من بود اما با فعالیت‌های مستقلی که بعد از آن در زمینه مشاوره بهینه‌سازی سایت‌ها براساس الگوریتم‌های موتورهای جست‌وجو دارم، فصل جدیدی در زندگی من ایجاد شده است.
او خاطر نشان کرد: این کار است که برای من اهمیت دارد و از این جهت با افرادی از تیم سابق کیفی‌سازی جست‌وجوهای گوگل اقدام به فعالیت مستقل براساس تجربیات گذشته خودمان کردیم.

این مدیر سابق بخش وباسپم گوگل که از سال 2006 تا 2013 در این پست فعالیت می‌کرده است، درباره اینکه خدمت در چنین پست کلیدی که باعث محدودیت در کسب‌وکار عده‌ای می‌شود، با توجه به حضور او در جامعه باعث بروز تهدیدی برای او شده است، گفت: تهدید جانی که نشدم اما اقدامات ما تاثیر بسیاری در بین اسپمرها داشت و رجزخوانی‌هایی در وب داشتند و دارند.

زیمنسکی درباره دامنه فعالیت‌های تیم وب اسپم گوگل نیز گفت: این تیم هم‌اکنون تسلط کامل بر 26 زبان زنده دنیا را دارد.

او همچنین در مورد موضوع فیلترینگ گفت: فیلترینگ در تمامی کشورهای دنیا با توجه به گرایشات و تمایلات فرهنگی، سیاسی و مذهبی وجود دارد همچون فیلتر محتوای مستهجن؛ کاری هم که ما می‌کردیم در واقع فیلتر محتوای هرزی بود که براساس گزارشات کاربران و وب‌مسترها یا اقدامات دستی خود تیم بر حسب تحلیل سیگنال‌های هرزنگاری انجام می‌شد.

او افزود: برخورد با هرزنامه‌هایی که ترافیک فضای اینترنتی را افزایش می‌دهند و نارضایتی کاربران را به دنبال دارد، امری رایج و مورد پسند مردم است اما آن چیزی که در وب موجب نارضایتی می‌شود، فیلتر محتوایی که در دسته هرز نمی‌گنجد معمولاً حرف‌ها و حدیث‌هایی در پی دارد و شاید موجب نارضایتی کاربران وب شود.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید