دیدار واعظی با وزیر اقتصاد آذربایجان

کدخبر: ۱۰۴۴۳۵
وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان پس از دیدار با محمود واعظی در نشستی خبری حضور یافت و درباره افزایش مناسبات اقتصادی بین دو کشورگفت: ظرفیت و پتانسیل وسیعی برای افزایش حجم مبادلات تجاری بین دوکشور وجود دارد.
دیدار واعظی با وزیر اقتصاد آذربایجان
به گزارش «اقتصادنیوز» وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان روز گذشته پس از دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در نشست خبری حضور یافت و درباره افزایش مناسبات اقتصادی بین دو کشورگفت: ظرفیت و پتانسیل وسیعی برای افزایش حجم مبادلات تجاری بین دوکشور وجود دارد.
 
شاهین مصطفییف با بیان این مطلب افزود: در صدد افتتاح اتاق بازرگانی، گسترش فعالیت‌های شرکت‌های ایرانی در آذربایجان و شرکت‌های آذربایجانی در ایران هستیم.

او با تاکید بر اینکه نسبت به همکاریهای تجاری و صادرات بین کشورهای ثالث خوشبین هستم ادامه داد: درباره افزایش پتانسیل، برای گسترش مبادلات تجاری با وزارت اقتصاد و کشاورزی، مذاکره خواهیم کرد.

مصطفییف با بیان اینکه برخی کشورها برای عدم توسعه روابط ایران و آذربایجان، مداخله‌هایی انجام می‌دهند گفت: ما نسبت به این مداخلهها هوشیار هستیم و همچنان روابط خود را در زمینه‌های اقتصادی، مرزی، کشاورزی آبیاری، حمل و نقل، نفت و گاز، گردشگری و صنایع تجاری، ادامه خواهیم داد.

او با اشاره به هیات 23 نفره آذری در این سفر گفت: همراهی افراد کارشناس و ذیصلاح آذری در این سفر نشاندهنده اهمیتی است که ما برای گسترش روابط با ایران قائل هستیم.

وزیر اقتصاد وصنعت آذربایجان  تصریح کرد: مطمئن هستم تمامی موارد مورد مذاکره به شکل موفقیتآمیز نتیجه خواهد داد.

همچنین واعظی در پاسخ به سوالی در رابطه با حجم تجارت بین ایران و آذربایجان گفت: حجم تجارت ایران و آذربایجان در طول یک سال تا حدود 500 میلیون دلار است و با توجه به گسترش همکاریهای دو جانبه به چند برابر در سال آینده افزایش خواهد یافت.

وزیر ارتباطات درباره تاثیر شرایط منطقهای در روابط دو کشور گفت: حرکت گروه‌های رادیکال و تندرو در عراق و سوریه به نام اسلام از نظر هر دو کشور محکوم است و اجازه نمیدهیم همکاریهای رو به رشد ما تحت تاثیر دشمنیهای برخی کشورها قرار گیرد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید