اعتراض راننده اتوبوس های فیس بوک به کم بودن حقوق

کدخبر: ۱۰۵۲۰۷
رانندگان اتوبوس هایی که کارکنان شرکت فیس بوک را بین منزل و محل کار جابجا می کنند، به شدت به پایین بودن حقوق هایشان اعتراض دارند و قصد دارند اتحادیه ای تشکیل دهند.
اعتراض راننده اتوبوس های فیس بوک به کم بودن حقوق
خبرگزاری فارس نوشت:

آن‌ها می‌گویند اگرچه کارمندان فیس‌بوک حقوق‌های کلانی می‌گیرند، اما رانندگان سرویس‌های این شرکت دستمزدهای ناچیزی دریافت می‌کنند و به همین علت نمی‌توانند هزینه‌های لازم برای زندگی در منطقه گران قیمت سیلیکون ولی را تأمین کنند.
 
آن‌ها همچنین معتقدند با توجه به طولانی بودن ساعات کاری که از 6 صبح آغاز و تا 9 شب به طول می‌انجامد ضروری است تغییرات اساسی در حقوق و دستمزد پرداختی به آن‌ها صورت بگیرد.
 
در همین راستا نامه‌نگاری‌هایی خطاب به مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک هم صورت گرفته و همین طور ممکن است این رانندگان اتحادیه‌ای برای خود تشکیل داده یا به اتحادیه‌های مرتبط بپیوندند.

با توجه به اینکه رانندگان شاغل در گوگل، اپل و برخی شرکت‌های دیگر فناوری هم دغدغه‌ها و مشکلات مشابهی دارند این احتمال وجود دارد که اتحادیه مذکور این شرکت‌ها را هم در بربگیرد.
 
در یکی از نامه‌هایی که با همین مضمون برای زاکربرگ ارسال شده تصریح شده که با این حقوق‌های اندک امکان تأمین هزینه‌های خانواده و فرزندان این افراد وجود ندارد و آن‌ها هرگز نمی‌توانند رویای خانه‌دار شدن خود را عملی کنند.
 
با توجه به گرانی خانه در سیلیکون ولی بسیاری از رانندگان مجبورند در فواصل بسیار دوردست منازلی تهیه کنند و لذا بعد از پایان شیفت کاری صبح فرصتی برای رفتن به منزل ندارند و تا ساعت 5 عصر را به چرت زدن در اتوبوس‌هایشان یا گشت و گذار در خود فیس بوک می‌گذرانند. یکی از رانندگان گفته در ساعت 20 دلار دریافت می‌کند که به هیچ وجه برای گذراندن زندگی عادی کافی نیست. بررسی‌ها نشان می‌دهد رانندگان فیس بوک هر ساعت بین 18 تا 20 دلار دریافت می‌کنند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید