افزایش درخواست دولت ها برای دریافت اطلاعات از فیس بوک

کدخبر: ۱۰۶۲۵۵
فیس بوک اعلام کرد که درخواست دولت های جهان برای دریافت اطلاعات کاربران در نیمه اول سال ۲۰۱۴ نسبت به نیمه دوم سال ۲۰۱۳ افزایشی ۲۴ درصدی داشته است.
افزایش درخواست دولت ها برای دریافت اطلاعات از فیس بوک

خبرگزاری فارس نوشت:

بر اساس آمار منتشر شده از سوی این شرکت دولت‌های جهان در شش ماهه یاد شده در مجموع 34946 درخواست برای دریافت اطلاعات کاربران مختلف فیس بوک ارائه کردند. فیس بوک مدعی است که طی این مدت تلاش کرده تا دولت ها را برای دریافت اطلاعات کاربران ملزم به تهیه حکم دادگاه کند و سپس از آنها خواسته تا داده‌های دریافتی را بازپس دهند.

گوگل هم در ماه سپتامبر از افزایش 15 درصدی دولت‌های مختلف برای دریافت اطلاعات خبر داده بود و اظهار داشته بود که این رقم در یک بررسی 5 ساله 150 درصد افزایش نشان می‌دهد.

از میان درخواست‌های ارائه شده به فیس بوک سهم دولت آمریکا 15433 درخواست بوده که در قالب آن برای دریافت اطلاعات 23667 کاربر فیس بوک تلاش شده است. فیس بوک به 80.15 درصد از این درخواست ها پاسخ مثبت داده است.

تنها در قالب یکی از این درخواست ها برای دریافت اطلاعات 400 حساب کاربری از سوی دادگاهی در شهر نیویورک حکم صادر شده بود که البته فیس بوک مدعی است این درخواست غیرمعقول را به چالش کشیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید