رئیس انجمن فروشندگان سیم کارت و تلفن همراه به اقتصادنیوز پاسخ داد:

کدام سیم‌کارت‌ها در بازار بیشتر طرفدار دارند؟

کدخبر: ۱۲۳۵۶۲
رئیس انجمن فروشندگان سیم کارت وتلفن همراه گفت: سیم‌کارت‌های همراه اول با کدهای قدیمی بیشترین قیمت در بازار را به خود اختصاص داده‌اند و همچنان بیشترین حجم تقاضا برای این سیم‌کارت‌ها در بازار وجود دارد.
کدام سیم‌کارت‌ها در بازار بیشتر طرفدار دارند؟

به گزارش اقتصادنیوز، چندی است که همه جا صحبت از گرانی سیم‌کارت‌ها به میان است که با توجه به این مساله، جست‌وجو در سایت‌های آنلاین وهمچنین نظرات برخی فروشندگان می‌توان از حال و روز این بازار مطلع شد. هرچند بعضی از فروشندگان در این بازار معتقدند خرید و فروش همچنان مانند گذشته است و سیم‌کارت‌ها مشتریان خود را دارند ولی برخی از فعالان در این بازار معتقدند بازار سیم‌کارت‌ها نسبت به گذشته کم‌ اقبال بوده است و گویا برای حل این مساله فروشی اقساطی در میان اپراتورها باب شده است.

افشار فروتن لاریجانی در خصوص انواع سیم‌کارت‌ها به اقتصادنیوز، می‌گوید: اگر بخواهیم سیم‌کارت‌های رایج در کشور را تقسیم‌بندی کنیم می‌توان گفت که این سیم‌کارت‌ها فراتر از بحث اپراتورها سه بخش‌اند. دسته اول سیم‌کارت‌های ثابت، دسته دوم اعتباری‌ها و دسته سوم سیم‌کارت‌هایی که فقط خدمات دیتا عرضه می‌کنند. که این سیم‌کارت‌ها با توجه به سیم‌کارت‌های اعتباری بحث اپراتورها تفاوت چندانی ندارند و به طور کل هر اپراتوری که در مناطق مختلف خدمات بهتری عرضه کند، گرایش کاربر، برای آن بیشتر است.

او افزود: به هرحال بیشترین حجم تقاضا به سیم‌کارت‌های ثابت، (سیم‌کارت‌های همراه‌اولی که قدمت و هم جایگاه آن در میان کاربران تثبیت‌شده‌تر است)، بر می‌گردد. البته این در حالی است که بالاترین سطح قیمت نیز، به همین سیم‌کارت‌ها به خصوص بخش کدهای قدیمی‌تر آن تعلق گرفته است.

رئیس انجمن فروشندگان سیم کارت و تلفن همراه گفت: در بازار فعلی، سیم‌کارت‌هایی را که اپراتورها عرضه می‌کنند با تسهیلات و امکانات بالایی در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند و به صورت اقساطی واگذار می‌کنند. حال از آنجا که با توجه به شرایط اقساطی که به صورت‌های مختلفی برای فروش آنها ارائه شده و حتی در بعضی از اپراتورها به یک قشر خاصی مختص داده می‌شود، طبیعتاً این سیم‌کارت‌ها، سیم‌کارت‌های جدیدی هستند.

او ادامه داد: پس به نظر می‌رسد این روش در فروش سیم‌کارت‌های قدیمی(سیم‌کارت‌های 912)، که عمده قیمت را به خود اختصاص داده‌اند تاثیری نمی‌گذارد ولی در بحث فروش، واگذاری و جلب متقاضی برای سیم‌کارت‌های جدید می‌تواند یک عامل جدیدی به شمار آید تا کاربران بیشتری را طی شرایط پرداخت آسان‌تری که دارد، به خود اختصاص دهد که در کل این رقابتی بین این سیم‌کارت‌ها و سیم‌کارت‌های اعتباری به حساب می‌آید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید