عضو شورای فقهی بورس مطرح کرد

رضایت مراجع تقلید از روند کاهشی تورم

کدخبر: ۱۰۰۱۱۸
حجت الاسلام والمسلمین مجید رضایی دوانی گفت: مراجع تقلید وقتی ببینند روند تورم کاهشی شده و فضای اقتصادی رو به آرامش می رود، از دولتی که عامل این موضوع بوده است، حمایت می کنند.
رضایت مراجع تقلید از روند کاهشی تورم

به گزارش اقتصاد روز،عضو شورای فقهی بورس در گفتگو با هفته نامه «تجارت فردا» در خصوص دلیل حمایت مراجع از عملکرد اقتصادی دولت یازدهم گفت: مراجع تقلید با توجه به مشاهداتی که از وضعیت اقتصاد دارند، درباره مسائل اظهارنظر می کنند و وقتی ببینند روند تورم کاهشی شده و فضای اقتصادی رو به آرامش می رود، از دولتی که عامل این موضوع بوده است، حمایت می کنند.
 وی با یادآوری آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و موضع حمایتی مراجع گفت: وقتی در ابتدای امر کارشناسانان دولت قبلی آمدند با مراجع تقلید صحبت کردند و از آنها خواستند به دلیل نفوذی که در مردم دارند به مردم آرامش بدهند، مراجع هم گفتند ما حاضر هستیم آبرو بگذاریم، چون می خواهیم کشور پیشرفت کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اما وقتی دولت دهم قانون را بد اجرا کرد، اولین کسی که صدایش درآمد، همین مراجع بودند. چون مردم در مضیقه قرار گرفته بودند، مراجع موضع گیری کردند و روش دولت را رد کردند و از نحوه اجرای قانون ابراز نارضایتی کردند.

رضایی در عین حال با اشاره به روند کاهشی تورم در ماه های اخیر گفت: وقتی پدیده ای مثل تورم آرام آرام کاهش پیدا می کند و وعده های دولت جدید محقق می شود و شرایط در بین مردم ثبات بهتری پیدا می کند، طبیعی است که مراجع از این عملکرد ابراز رضایت می کنند. طبیعی است که چنین کارهای ارزشمندی مورد حمایت مراجع قرار می گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید