خیز شاخص برای بازگشت به کانال 77 هزار واحدی

رونق در معاملات گروه خودرویی، پالایشی و ساختمانی

کدخبر: ۱۰۰۳۸۱
روز یکشنبه جاری شاخص کل بورس با ثبت افزایشی 85 واحدی به 76987 واحد رسید. دو نماد "کنور" و "ثاباد" بیشترین افزایش قیمت و "دفارا" و "بشهاب" نیز بالاترین افت قیمت را تجربه کردند.همچنین نماد "شبندر" بیشترین تاثیر مثبت و "فارس" بالاترین اثر منفی را بر شاخص گذاشتند.
رونق در معاملات گروه  خودرویی، پالایشی و ساختمانی

به گزارش اقتصاد روز به نقل از نمابورس، رونق در معاملات گروه هایی همچون خودرویی، پالایشی و ساختمانی بر جو مبهم و بعضا منفی بخش هایی همچون پتروشیمی، بانک و سرمایه گذاری، فلزی، معدنی و دیگر گروه های کوچکتر بازار فایق آمد و شاخص ها را به محدوده مثبت کشاند.

با از سرگیری معاملات در روز یکشنبه، با وجود حاکم بودن جوی مبهم بر معاملات گروه هایی همچون پتروشیمی، سرمایه گذاری،معدنی و معاملات تقریبا منفی در گروه بانکی، شاخص کل بورس تهران به لطف رونق معاملات در گروه خودرویی، پالایشی، فنی مهندسی، فلزی و ساختمانی در مسیر صعو قرار گرفت و در کمتر از یک ساعت بار دیگر موفق به ورود به کانال 77 هزار واحدی شد.

در ادامه با رونق در معاملات بر روی نمادهای پالایشی به ویژه "شبندر" و همچنین بهبود اوضاع در گروه بانکی شاخص بیش از پیش بالا رفت اما با به صف خرید رسیدن بسیاری از نمادهای پیشرو در گروه هایی همچون خودرویی و پالایشی و همچنین جو مبهم حاکم بر بسیاری از گروه ها، ثبات نسبی بر سیر حرکتی شاخص پدید آمد.
پس از این برهه با حمایت های حقوقی ها از برخی نمادها همچون "شخارک" شاهد تحرک نسبی شاخص بودیم اما افول برهی دیگر از نمادها به ویژه در گروه فلزی مانند "فولاد" این اثر را خنثی کرد. تشدید تاثیرگذاری منفی نمادهای بزرگ پتروشیمی همچون "فارس" و "پارسان" نیز در این روند موثر بود تا بدین ترتیب شاخص بار دیگر در اواخر معاملات از مرز 77 هزار واحدی فرو افتد.

امروز مدیر نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای سازمان بورس در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های داخلی پیرامون آخرین اخبار مربوط به روند افزایش سرمایه شرکت های بورسی اعلام کرد شرکت‌های خودرویی و سیمانیتاکنون هیچ درخواست افزایش سرمایه به سازمان ارائه نکرده اند. ابوترابی افزود درخواست افزایش سرمایه پست‌ بانک در حال بررسی است.

همچنین پس از آنکه در هفته های گذشته شاهد توقف نماد شرکت تامین مواد اولیه فولاد صبانور برای انتقال این نماد از بازار فرابورس به بازار دوم بورس بودیم، روز جاری این نماد در فهرست شرکت های حاضر در بازار دوم بورس و در گروه استخراج کانه های فلزی بازگشایی شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید