هشدار دوباره به موسسات اعتباری غیرمجاز

کدخبر: ۱۰۱۴۸۹
معاون نظارتی بانک مرکزی از برنامه های این بانک برای ساماندهی بازار غیرمتشکله پولی خبر داد.
هشدار دوباره به موسسات اعتباری غیرمجاز

به گزارش «اقتصاد نیوز»، حمید تهرانفر در مورد سوءاستفاده موسسات مالی غیرمجاز از اسامی ائمه برای جذب سپرده گفت: امسال برای ادامه ساماندهی بازار غیرمتشکله پولی و موسسات اعتباری، بانک مرکزی برنامه‌های بسیاری را در دستور کار دارد.

معاون نظارتی بانک مرکزی با تاکید بر اینکه امسال به‌هیچ‌وجه اجازه فعالیت موسسات غیرمجاز اعتباری را نخواهیم داد، به مهر گفت: اجازه نمی‌دهیم که این موسسات در سایه بی‌نظمی به ادامه فعالیت بپردازند و در این راستا برنامه‌های متعدد خود را اجرایی خواهیم کرد.

او اضافه کرد: استفاده از اسامی ائمه دارای نکاتی است، به طوری که در مورد استفاده برخی صندوق‌های قرض‌الحسنه کوچک و صندوق‌هایی که در کنار مساجد به فعالیت می‌پردازند و نام مسجد مورد نظر را انتخاب کرده‌اند، در مورد آنها تامل بیشتری خواهیم داشت.

این مقام مسوول در بانک مرکزی نسبت به سوءاستفاده موسسات شبه بانک یا تعاونی‌های اعتبار از اسامی ائمه برای جذب سپرده هشدار داد و افزود: اگر این موسسات و تعاونی‌های اعتبار می‌خواهند در بازار مجاز پولی فعالت داشته باشند لازم است که از اسامی مناسبی استفاده کنند.

تهرانفر در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: تمام موسسات مالی و اعتباری ادغام شده، تابلوی و اسامی قبلی خود را برداشته‌اند، در عین حال اسامی آنها از روی لیست اسامی موسسات اعتباری و تعاونی‌های اعتباری مجاز که در سایت بانک مرکزی قرار دارد، حذف شده است.

معاون نظارتی بانک مرکزی از تعیین تکلیف وضعیت موسساتی که ادغام خواهند شد در آینده نزدیک خبر داد و عنوان کرد: وضعیت نظارت بر آنها هم شفاف‌سازی می‌شود و تحت نظارت قرار می‌گیرند، از سوی دیگر این موسسات نیز باید در جهت انطباق شرایط خود با مقررات و قوانین بانک مرکزی اقدام کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید