شاخص بورس 296 واحد افزایش یافت

رشد بازدهی شرکت های بورسی

کدخبر: ۱۰۲۲۷۱
شاخص بورس در این هفته با غلبه اخبار مثبت از حوزه اقتصاد و سیاست بر کمبود نقدینگی بازار، بیشتر بر مدار مثبت چرخید و روند رشد خود را ادامه داد. به طوری که اغلب شرکت های بورسی با بازدهی مثبت مواجه شدند.
رشد بازدهی شرکت های بورسی

به گزارش اقتصاد نیوز، شاخص بورس در روز پایانی معاملات امروز(چهارشنبه) به رشد خود ادامه داد و با 296 واحد افزایش به رقم 73 هزار و 754 واحد رسید.

شاخص بورس در این هفته با غلبه اخبار مثبت از حوزه اقتصاد و سیاست بر کمبود نقدینگی بازار بیشتر بر مدار مثبت چرخید و روند رشد خود را ادامه داد. به‌طوری‌که اغلب شرکت‌های بورسی با بازدهی مثبت مواجه شدند.

در معاملات امروز نیز بیش از 906 میلیون سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت و ارزش روز بازار به 346 هزار میلیارد تومان رسید.

بدین ترتیب در معاملات امروز، گروه مپنا، ملی صنایع مس ایران، بانک صادرات، هلدینگ خلیج فارس ‌و توسعه معادن و فلزات بیشترین تأثیر مثبت را داشتند اما در مقابل گسترش نفت و گاز پارسیان و پالایش نفت بندرعباس مجموعا بیشترین تاثیر منفی بر روی شاخص را گذاشتند.

در بازار امروز نمادهای گروه‌های بانکی، فنی مهندسی، پتروشیمی و شیمیایی، سرمایه‌گذاری و خودرویی در صعود شاخص‌ها تاثیر شایانی داشتند.

با وجود ابهامات بر سر قیمت‌گذاری خودرو بازهم خودرویی‌ها با اقبال مواجهند، به‌طوری که روز گذشته نیز بیشترین حجم معاملات را به‌خود اختصاص دادند و امروز نیز با اقبال مواجه بودند.

شرکت ایران خودرو که در روز گذشته به دلیل تعدیل پیش‌بینی سود هر سهم و بررسی اطلاعات بیشتر متوقف شده بود، در گزارش سه ماهه و اطلاعات جدید خود  از تعدیل مثبت پیش‌بینی سود هر سهم خبر داد.

تعدیل مثبت 100 درصدی ایران خودرو باعث شگفت‌زدگی سهامداران خود شد. شرکت ایران خودرو در جدیدترین اطلاعیه‌اش پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه امسال  را مبلغ 160 ریال به طور خالص پس از کسر مالیات اعلام  و سود پیش بینی خود را بیش از 100 درصد تعدیل کرد.

در مجموع در هفته اخیر انتشار اخبار مثبت از مذاکرات هسته‌ای در کنار اقدامات عملی دولت در خصوص آزاد‌سازی‌ قیمت‌ها به خصوص محصولات پتروشیمی و کاهش 24 درصدی نرخ قیمت گاز واحدهای پتروشیمی و عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا موجب شد تا بورس تهران گام‌های جدی خود را برای کاهش رکود و ایجاد تعادل بردارد.

شاخص فرابورس نیز با افزایش 13 واحدی به 796 واحد رسید که پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی جم، نفت پاسارگاد و نیروگاه عسلویه مپنا بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید