معاون شرکت بورس در گفت وگو با اقتصادنیوز:

بورس برمی گردد

کدخبر: ۱۰۲۳۴۰
به اعتقاد معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار برآیند نگاه فعالان بازار سهام نسبت به مذاکرات هسته ای مثبت است.
بورس برمی گردد

علی صحرایی در گفت‌وگو با اقتصادنیوز در پیش‌بینی روند بازار سهام با توجه به تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 و ادامه چشم‌انتظاری سهامداران اظهار کرد: بازار سرمایه همواره نسبت به ابهامات ناشی از مسایل اقتصادی و سیاسی واکنش نشان می‌دهد. طبیعی است که مشخص نشدن نتایج مذاکرات هسته‌ای و تمدید زمان آن مانند قبل بر بورس تاثیر بگذارد.

معاون بازار شرکت بورس ادامه داد: با پایان معاملات امروز (یکشنبه) شاهدیم شاخص نسبت به مساله بی‌نتیجه ماندن مذاکرات واکنش چندانی نشان نداد و حتی تا نیمه ساعات معاملات نیز مثبت بود اما در ساعت پایانی با چند واحد ریزش جزیی منفی شد.

وی افزود: شاخص بورس در حالی روز آرام و بدون نوسان چندانی را سپری کرد که پیش از این برخی کارشناسان و فعالان بازار سهام پیش‌بینی کرده بودند اگر مذاکرات هسته‌ای در این مقطع به نتیجه نرسد شاخص با ریزش سنگینی مواجه خواهد شد.

صحرایی تصریح کرد: این پیش‌بینی‌ها در حالی بود که همان طور که شاهد بودیم شاخص بورس در پایان معاملات امروز تا سه واحد منفی شد و در همان کانال 73 هزار واحد تثبیت شد. این مساله نشان می‌دهد برآیند نگاه فعالان بازار نسبت به مذاکرات هسته‌ای مثبت است.

معاون بازار شرکت بورس با تاکید بر اینکه دیدگاه‌های متفاوتی بر بازار سرمایه حاکم است که مجموع برآیند آنها باعث افت‌وخیز شاخص می‌شود، گفت: باتوجه به اینکه دیدگاه فعالان بازار سهام نسبت به انجام توافق در مذاکرات هسته‌ای امیدوار کننده است به همین علت در پیش‌بینی روند کلی بازار می‌توان گفت به‌تدریج با فاصله گرفتن از جو حاکم از مسایل سیاسی و بین‌المللی بر بازار دوباره روند رشد بورس آغاز می‌شود.

وی با پیش‌بینی اینکه به نظر می‌رسد روند شاخص بورس در معاملات فردا (دوشنبه) مثبت است، تصریح کرد: درحال حاضر اخبار مثبت در بازار سرمایه بر اخبار منفی غلبه دارد. نه‌تنها امیدواری‌های فعالان بازار سهام نسبت به توافق هسته‌ای بر رشد بازار تاثیرگذار است بلکه اخبار مثبت دیگر چون نگرش دولت بر کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی و ارائه بسته خروج از رکود و ادامه حمایت‌های مجلس و دولت از بازار سرمایه باعث شده تا در مجموع بتوان گفت که پیش‌بینی‌ها بر رشد و تداوم رشد شاخص بورس است.

صحرایی باتاکید بر اینکه اثرات تصمیمات حمایتی دولت و مجلس از بازار سرمایه به‌تدریج نمایان می‌شود، گفت: از هفته گذشته اثرات این تصمیمات تا حدودی نمایان شده است و به نظر می‌رسد اجرای بسته خروج از رکود اقتصادی دولت،  اثر مستقیم بر بازار سرمایه می‌گذارد.

او خاطر نشان کرد: در مجموع می‌توان گفت آینده بازار سرمایه روند رو به رشد است و شاخص بورس نیز روند مثبت را پیش می‌گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید