سود بدون تغییر «فولاد» پس از افزایش سرمایه

کدخبر: ۱۲۹۳۴۰
شرکت فولاد امیرکبیر پس از تصویب افزایش 50 درصدی سرمایه، گزارش سودآوری بر اساس عملکرد 6 ماهه را بدون تغییر سود منتشر کرد.
سود بدون تغییر «فولاد» پس از افزایش سرمایه

به گزارش اقتصادنیوز، شرکت فولاد مبارکه اصفهان که با نماد «فولاد» در بازار اول بورس فعالیت می کند، پیش بینب دآوری خود بر اساس عملکرد 6 ماهه را روی سایت کدال منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، سود به ازای هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 94 معادل 137 ریال برآورده شده است و در این مدت 101 ریال (معادل 74 درصد) این سود محقق شده است که به سود تکرارناپذیر ناشی از سرمایه گذاری ها مربوط می شود.

با توجه به تصمیم مجمع عمومی فوق العاده این شرکت در تاریخ 20 مهر به افزایش 50 درصدی سرمایه از طریق آورده نقدی، به این ترتیب سودآوری هر سهم در مقایسه با گزارش 3 ماهه که 205 ریال برآورد شده بود، بدون تغییر مانده است.

 در بررسی این گزارش، با اینکه در گزارش 6 ماهه، درآمد فروش حدود 3 درصد کمتر از فروش پیش‌بینی‌شده گزارش سه‌ماهه است، اما شاهد افزایش سود عملیاتی به اندازه 2 درصد هستیم که می‌توان آن را به کاهش بهای تمام‌شده به خصوص به دلیل کاهش نرخ سنگ آهن و گندله دانست.

از جمله دلایل افت درآمد فروش نیز کاهش نرخ محصولات از ابتدای تیر 94 است. به هر حال، برآیند این دو عامل به گونه ای است که شرکت 52 درصد سود عملیاتی پیش بینی شده را محقق کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید