اقتصادنیوز گزارش می‌دهد:

شاخص بازار سهام در فاز اصلاح؟/قرمزپوشی بورس در ساعات اولیه معاملات امروز

کدخبر: ۱۳۵۵۲۳
امروز(دوشنبه) در ساعات اولیه دادوستدهای بازار سهام، شاخص متحمل افت بیش از 700 واحدی و برگشت به یک کانال پایین‌تر شد. تا زمان تنظیم این گزارش شاخص عدد 64710 واحد را ثبت کرد.
شاخص بازار سهام در فاز اصلاح؟/قرمزپوشی بورس در ساعات اولیه معاملات امروز

به گزارش اقتصاد نیوز، معاملات بورس تهران امروز در شرایطی آغاز شد که از دقایق ابتدایی معاملات شاهد افت شاخص بودیم. بر این اساس، امروز در ساعات اولیه دادوستدهای بازار سهام، شاخص متحمل افت بیش از  700 واحدی و برگشت به یک کانال پایین‌تر شد. تا زمان تنظیم این گزارش شاخص عدد 64710 واحد را ثبت کرد.

به اعتقاد کارشناسان ریزش بورس از قبل قابل پیش‌بینی بود؛ چراکه در روزهای رشد بازار انتظار بر این بود سهامداران حقوقی اقدام به عرضه گسترده سهام به خصوص در سهم‌های بزرگ کنند و از سوی دیگر برخی دیگر از معامله‌گران نیز که در این چند روز به سود مورد انتظار خود رسیده‌اند اقدام به فروش سهام نمایند.

در همین حال گزارش‌های 9 ماهه نه چندان مناسب برخی شرکت‌های بورسی و فرابورسی که از روز گذشته در حال انتشار است و بررسی آنها حکایت از پیش‌بینی زیان در صورت‌های مالی شرکت‌ها دارد بر این دور ریزش قیمت‌ها در بازار سهام افزوده است.

امروز شاهد صف‌های سنگین فروش به خصوص در گروه‌های بانکی و خودرو هستیم. ضمن اینکه برخی نمادهای گروه پتروشیمی و پالایشی نیز با تشکیل صف فروش و افت قیمت‌ها روبه‌رو هستند. با فروکش کردن جو اخیر در بازار سهام انتظار بر آن است به دلیل گشایش‌های اقتصادی حاصل شده در میان مدت تا بلندمدت شاهد روند رو به رشد بورس و بهبود و ضعیت بنیادین شرکت‌ها و صنایع باشیم.

در حال حاضر نماد شرکت‌های گسترش نفت و گاز پارسیان، کشتیرانی جمهوری اسلامی، بانک ملت و سرمایه گذاری پتروشیمی تامین بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص تا سطح 113 واحد در ساعت اول معاملات داشته‌اند. در نماد بانک صادرات به عنوان پرمعامله‌ترین سهم بازار تا این زمان سهامداران حقیقی 62 درصد فروشنده بوده‌اند و 34 میلیون سهم دادوستد شده است. در نماد سایپا نیز که در رده دوم پرمعامله‌ترین سهم بازار بوده است معامله‌گران حقیقی 95 درصد از سهام در دست خود را فروخته‌اند و 31 میلیون سهم در این نماد معامله شده است.

در فرابورس ایران نیز شاخص افت 16 واحدی را تا ساعت 10 تجربه کرده و به عدد 706 واحد رسیده است. کماکان روند ریزشی شاخص نیز متاثر از فروش سهام در صنایع بزرگ ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید