احتمال کاهش 3 تا 5 درصدی ارزش یوان

چین به دور تازه جنگ‌ارزی می‌پیوندد؟

کدخبر: ۱۱۰۹۲۱
نوسانات بازار ارزهای جهانی در ماههای اخیر موضوع مورد بحث در تمامی محافل اقتصادی بوده است. در روزهای اخیر پیش بینی هایی در مورد کاهش سه تا پنج درصدی ارزش یوان (واحد پول چین) تا انتهای سال جاری ارائه شده است که می تواند تاثیر زیادی روی اقتصاد منطقه آسیا داشته باشد.
چین به دور تازه جنگ‌ارزی می‌پیوندد؟

به گزارش اقتصادنیوز، «مانیشی ریچادهوری» استراتژیست در بانک «بی‌ان‌پی‌پاریباس»  در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی بلومبرگ در مورد سیاستهای بانک مرکزی چین و ارزش یوان صحبت کرده است. وی در مورد کاهش نرخ بهره بانکی در کشور چین که زودتر از موعد انجام شد، گفت: چین در سال‌های گذشته تلاش کرد تا اقدام به تقویت زیرساختهای مالی و اقتصادی خود کند و از سیاستهای مختلف برای افزایش انگیزه فعالیت اقتصادی استفاده کرد. این سیاست ها طی چهار سال گذشته با شدت بیشتری پیگیری شده بود، زیرا در این سالها نرخ رشد اقتصادی در این کشور روندی نزولی داشته است و حتی اخباری در مورد بحرانی شدن اوضاع اقتصادی و تجاری این کشور به گوش می رسد.

به گفته وی، انتظار می رود در ماه نوامبر سال 2015 میلادی باز هم چین اقدام به افزایش نرخ بهره بانکی کند که این مساله هم می تواند زمینه ساز افزایش نرخ رشد اقتصادی در این کشور شود و هم می تواند روی ارزش سهام تاثیر بگذارد. چین اقتصادی در حال توسعه است و یکی از مهمترین عوامل موفقیت اقتصادی در این کشور را می توان جمعیت بالا و نیروی کار ارزان دانست.

او می افزاید: به هر حال در شرایط کنونی که برای اقتصاد چین وجود دارد، با توجه به سیاستهای اقتصادی بانک مرکزی چین و احتمال افزایش نرخ بهره بانکی در امریکا در آینده ای نزدیک، انتظار می رود ارزش یوان توسط مقامات دولتی این کشور کاهش پیدا کند. برآوردهای ما نشان می دهد افت 3 تا 5 درصدی ارزش یوان درسال 2015 میلادی برای حفظ شرایط اقتصادی، سیاستی است که بسیار محتمل است و می تواند کشور را به سمت وسوی تازه ای هدایت کند. افت 5 درصدی ارزش یوان در ماه های پیش رو می تواند تغییر بزرگی در نرخ های برابری ارز در دنیا ایجاد کند و اقتصاد آسیا را به سمت و سوی تازه ای هدایت کند.

استراتژیست ارشد «بی‌ان‌پی‌پاریباس» بر این باور است که اقتصاد چین در مسیر رشد قرار ندارد و اگر سیاستهای مناسبی برای مقابله با بحرانهای ناشی از تنشهای اقتصادی دنیا اتخاذ نشود، باید انتظار تنزل نرخ رشد اقتصادی چین در سالهای آینده و تاثیر منفی این تنزل روی فضای تجاری دنیا را داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید