خبری ناخوشایند برای بازارهای سهام

افزایش واردات طلای چین برای سومین ماه متوالی

کدخبر: ۱۲۹۸۳۱
میزان واردات طلای چین برای سومین ماه متوالی افزایش یافته است. اتفاقی که می‌تواند که یک خبر ناخوشایند برای بازار سهام این کشور به حساب آید.
افزایش واردات طلای چین برای سومین ماه متوالی
به گزارش اقتصادنیوز، بر اساس اطلاعات بدست‌‌آمده توسط رویترز از وزارت آمار و سرشماری هنگ‌کنگ، میزان واردات خالص چین از هنگ کنگ از مقدار 59.3 تنی در آگوست به 97.2 تن در ماه جاری رسید.

بر اساس گزارش رویترز، میزان واردات طلای چین برای سومین ماه متوالی افزایش یافته است.
 
در این گزارش آمده است :‌ «در حال حاضر که رضایتمندی بازار سهام در حال فروکش کردن است، خرده سرمایه گذاران غیررسمی و عمومی در حال از دست دادن جایگاه خود در بازار سهام هستند و این موضوع موجب تقویت جذابیت طلا به عنوان یک کالای سرمایه‌ای شده است.»
 
انباشته کردن طلا ممکن است ایده بدی نباشد. وقتی بانک مرکزی سیاست‌های تسهیل پولی را اعمال کند، قیمت‌ها عمدتا افزایش خواهند یافت. در حالی که تورم در بسیاری از اقتصادهای بزرگ جهان نزدیک به صفر بوده است، بانک‌های مرکزی آمریکا، بریتانیا و منطقه یورو سیگنال‌هایی از به تعویق انداختن افزایش نرخ بهره از خود نشان می‌دهند.

مدت‌هاست طلا در محدوده 1100 تا 1200 دلاری به ازای هر اونس جست و خیز می‌کند. در نمودار زیر مشاهده می‌شود که قیمت طلا در ماه جولای و با اعلام فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره با افت مواجه شد و در ماه سپتامبر، زمانی که فدرال رزرو اعلام کرد زمان افزایش نرخ بهره با تاخیر مواجه خواهد شد، مجددا بهبود یافت.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید