نوسانات دلار عامل تغییر قیمت طلا/ هر اونس 1271 دلار

کدخبر: ۱۴۳۵۵۶
پس از اینکه طلا در جلسه گذشته بیشترین رشد خود را در ماه آوریل تجربه کرد، در معاملات روز پنجشنبه این فلز زرد با بهبود دلار با اندکی افت مواجه شد.
نوسانات دلار عامل تغییر قیمت طلا/ هر اونس 1271 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC اعلام کرد‌ انتظارات بازار نشان می‌دهد که بعید به نظر می‌رسد فدرال‌رزرو نرخ بهره را در نشست بعدی ماه ژوئن افزایش دهد. این موضوع موجب ایجاد یک سطح حمایتی در 1250 دلار شده است.

گان گفت: « دلیل درخشش اخیر طلا کاهش احتمال افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن است. این موضوع می‌تواند در ادامه سه‌ماهه جاری نیز قیمت طلا را بالا باقی نگهدارد.»
    
اما با تقویت دلار در برابر سبد ارزهای اصلی در روز پنجشنبه، قیمت طلا اندکی کاهش یافت. هر اونس طلا در معاملات امروز با افتی 0.4 درصدی یکهزار و 271 دلار و50 سنت معامله شد. این در حالی بود که شب گذشته این فلز زرد با رشدی نزدیک به یک درصد بیشترین افزایش قیمت خود را از 29 آوریل به ثبت رسانده بود.
 
    
طلا در سال جاری رشدی 20 درصدی داشته که ناشی از کاهش انتظارات برای افزایش نرخ بهره در سال جاری بوده است. این انتظارات بعد از آمار اشتغال هفته گذشته آمریکا که نشان از رشد کمرنگ اشتغال در ماه آوریل داد، تقویت شده است.

    گان اظهار داشت: « اگر سناریو رشد جهانی به شکلی که ما فکر می‌کنیم صعودی نباشد و مهم‌تر از آن اگر فدرال‌رزرو نرخ بهره را افزایش ندهد، طلا به سطح 1400 دلاری خواهد رسید.»

سرمایه‌گذاران چشم‌انتظار نرخ بیکاری هفتگی آمریکا هستند. جیسون سریزولا مدیر اجرایی گروه MKS اعلام کرده که سطح حمایتی برای طلا 1260 دلار و سطح مقاومتی آن 1280 دلار خواهد بود.
    
در بازار فلزات گرانبهای دیگر، هر اونس نقره با رشدی 0.4 درصدی 17 دلار و 33 سنت و هر اونس پلاتین با 0.5 کاهش  یکهزار و 57 دلار و 75 سنت معامله شد. همچنین قیمت هر اونس پالادیوم با 0.2 درصد افزایش به 605 دلار و 90 سنت رسید.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید