وزارات دارایی ژرمن‌ها اعلام کرد

رشد حداقلی اقتصاد آلمان در سه‌ماهه چهارم 2015

کدخبر: ۱۳۶۶۰۵
وزارت دارایی آلمان اعلام کرد، که رشد تولیدات اقتصادی آلمان در سه‌ماهه چهارم سال 2015 احتمالا بسیار ناچیز خواهد بود. با این حال شاخص‌ها نشان می‌دهند که بزرگترین اقتصاد اروپا به زودی بهبود خواهد یافت.
رشد حداقلی اقتصاد آلمان در سه‌ماهه چهارم 2015
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، دفتر آمار آلمان، اطلاعات اولیه تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه چهارم را در 12 فوریه منتشر خواهد کرد. بر اساس اعلام این دفتر در اوایل سال جاری، رشد GDP در سال 2015 معادل 1.7 درصد گزارش شد. با این حال رشد در سه ماهه چهارم با 0.5 درصد کاهش نسبت به سه‌ماهه سوم نزدیک به 0.25 درصد برآورد شده است.

وزارت دارایی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد آهسته‌تر شدن رشد از ماه اکتبر تا دسامبر عمدتا به دلیل ضعف تولید صنعتی بوده است، ولی با افزایش سفارشات، تولیدات صنعتی در ماه‌های آینده افزایش خواهد یافت. بخش خدمات نیز به رشد سال 2015 خود ادامه می‌دهد. 

وزارت دارایی آلمان اعلام کرد: با توجه به تنش‌های سیاسی و کندی بازارهای در حال‌ظهور نظیر چین، برزیل و روسیه، محیط‌های خارجی همچنان سفت و سخت باقی مانده است. افت اخیر بازارهای مالی چین منجر به کندی اقتصاد این کشور شده و روی اقتصاد جهانی بیش از انتظار تاثیرگذار بوده است. این موضوع باعث شده است تا شرکت‌های آلمانی به کاهش تولیدات خود روی آورند.
 
بازارهای چین، سال را با سقوط چشمگیر و افت ارزش شدید یوان آغاز کردند. در حالی که آمارها نشان از کندی اقتصاد و بدترشدن اوضاع کسب‌وکار می‌داد، فشار فروش باعث سقوط بازارهای سهام این کشور شد.

در خصوص بازار نیروی کار، وزارت دارایی آلمان اظهار داشت در حالی که پناهندگان به تدریج به بازار کار وارد می‌شوند، تاثیر آنها روی اشتغال باید حداقلی باشد و بیکاری احتمالا در سال جاری افزایش پیدا کند. آلمان در سال گذشته رکورد پذیرش 1.1 میلیون مهاجر را به ثبت رساند که بسیاری از آنها از کشورهای سوریه،‌ افغانستان و عراق بودند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید