رییس سابق بانک مرکزی انگلیس هشدار داد

بدون اجرای اصلاحات، بحران مالی جدید حتمی است

کدخبر: ۱۳۸۸۳۱
«مروین کینگ»، رییس سابق بانک مرکزی انگلیس در کتاب جدید خود هشدار داده که بدون اجرای اصلاحات وقوع یک بحران مالی دیگر «قطعی» است.
بدون اجرای اصلاحات، بحران مالی جدید حتمی است

به‌گزارش اقتصادنیوز، به‌نقل از بی‌بی‌سی، «مروین کینگ»، رییس سابق بانک مرکزی انگلیس در کتاب جدید خود هشدار داده که بحران جدید مالی قطعا در پیش است و این بحران زودتر از هر زمان دیگری رخ خواهد. کینگ که در سال 2013 میلادی دوره ریاستش بر بانک ‌مرکزی انگلیس به پایان رسید،تاکید کرد: شاید اصلاح نظام‌های پولی و بانکی از وقوع این بحران جلوگیری کند.

شکست سیستم
«مروین کینگ»، در کتاب جدید خود با عنوان: «پایان کیمیاگری؛ پول، بانکداری و آینده اقتصاد جهان» که به صورت مجموعه‌ای ازسوی روزنامه تلگراف منتشر می‌شود، می‌گوید: بحران مالی سال 2008 میلادی ناشی از شکست نظام‌های مالی و نه شکست بانک‌های شخصی بوده است.

وی افزود: این بحران ناشی از شکست یک سیستم و ایده‌هایی که از آن حمایت و پشتیبانی می‌کرد بود نه اشخاص و سیاست‌گذاران یا بانکداران؛ برای مقابله با ناموازنات و بی‌تعادلی‌های اقتصاد جهان، کینگ پیشنهاد افزایش بهره‌وری و بازدهی و همینطور اصلاح نظام بانکی را مطرح می‌کند.

کینگ معتقد است، تنها یک بازنگری بنیادین درباره اینکه ما چگونه می‌توانیم به عنوان یک جامعه نظام پولی و بانکی خود را سازمان‌دهی کرده تا از تکرار بحران‌های مالی که در سال 2008 میلادی تجربه کردیم، ما را مصون خواهد داشت. وی همچنین افزود: بانک‌های مرکزی در سراسر جهان، در تله «دوراهی زندانی» هستند که از مسائل بنیادی «تئوری بازی» است. به همین دلیل آنها با ترس از خارج نشدن از روند احیای اقتصادی خود، از افزایش نرخ‌های بهره بانکی ترس دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید