رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات کشاورزی پاسخ داد:

گرمای امسال با محصولات کشاورزی چه می‌کند؟

کدخبر: ۱۲۱۱۶۶
رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، بیان کرد: گرمای امسال در حدی نیست که به محصولات کشاورزی آسیب بزند و فقط ممکن است موجب شود که زمان تولید برخی محصولات مناطق خنک زودتر شود.
گرمای امسال با محصولات کشاورزی چه می‌کند؟

رضا نورانی در گفت‌وگو با اقتصادنیوز درباره وضعیت آب و هوای سال جاری و تاثیر آن بر محصولات کشاورزی، اظهار کرد: کشور ما قطب بزرگی در تولید محصولات باغی و جالیزی است و از این نظر ایران در جهان در رتبه هفتم و هشتم قرار می‌گیرد.

او افزود:‌ با توجه به بارندگی‌های امسال هم من پیش‌بینی می‌کنم که سال جاری خصوصا نیمه دوم سال، از نظر تولید محصولات کشاورزی سال پر رونقی را داشته باشیم. چون وضعیت مرکبات ما نیز امسال مناسب است.

رئیس انجمن تولید کنندگان محصولات کشاورزی، بیان کرد: درباره تاثیر گرما بر محصولات کشاورزی نیز باید بگویم که هر سال در تیر و مرداد ماه هوا گرم شده و دمای هوای امسال نسبت به پارسال نیز افزایش محسوسی نداشته است. فقط احتمال این وجود دارد که در مناطق خنک تولید محصولات کمی جلو بیفتد. ولی شرایط به گونه‌ای نیست که بر اثر گرمای هوا محصولات آسیب ببیننند.

او درباره تولید گندم در سال جاری نیز بیان کرد: یکی از اهداف وزرات جهاد کشاورزی این است که ما را در تولید گندم به خودکفایی برساند. من فکر می کنم با توجه به شرایط جوی و بارش‌هایی که در ماه‌های نخست سال داشتیم، سال پر رونقی را در حوزه تولید گندم داشته باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید