انتشار اخبار مثبت از مذاکرات هسته‌ای موجب شد

تداوم سیر نزولی قیمت‌ها در بازار آتی

کدخبر: ۱۲۱۸۶۸
در بازار امروز متاثر از اخبار خوش هسته‌ای شاهد ادامه مسیر کاهشی قیمت‌ها در بازار نقدی و آتی سکه هستیم.
تداوم سیر نزولی قیمت‌ها در بازار آتی
حدیث موسوی:

امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی تا زمان تنطیم این گزارش، با 8500 تومان کاهش نسبت به شنبه (حدود یک درصد تنزل)، با قیمت 878 هزار تومان مورد مبادله قرار می‌گیرد.‌ در بازار آتی سکه نیز اولین نرخ‌های درج شده روی تابلو و در ادامه باقی قیمت‌های پیشنهادی خریداران و فروشندگان در تمامی سررسیدهای فعال این بازار، با نوسانات کاهشی در حال اعلام است.

بنابر گزارش اقتصادنیوز، به گفته معامله‌گران، در شرایط بسته بودن بازار جهانی طلا، طی دو روز اخیر عمده نوسانات بازار نقدی و آتی سکه طلا تحت تاثیر مخابره اخبار مثبت و بعضا منفی از روند گفت‌و‌گوهای هسته‌ای میان ایران و غرب بوده است به طوری که حتی شاهد تنزل 7000 تومانی قیمت سکه در قرارداد تحویل دی ماه 94 در بازار آتی نیز هستیم.
پس از کاهش وجه تضمین اولیه قراردادهای آتی در تاریخ 14 تیرماه که مبلغ یک میلیون و 900 هزار تومان اعلام شد (به دلیل کاهش قیمت تسویه روزانه قراردادهای فعال طی روزهای اخیر)، مهمترین رخداد این بازار ورود قرارداد آتی سکه تحویل اسفند 94 به جمع دیگر قراردادهای فعال است که از امروز صورت می‌گیرد.
  
مدیریت توسعه بازار مشتقه اعلام کرده است، قراردادهاي آتي در اولين روز معاملاتی، بدون حد نوسان قيمتی، با دوره گشايش بـه مـدت 30 دقيقه در ابتداي جلسه معاملاتي آغاز و با دوره عادي معاملاتی و اعمال حد نوسان قيمت روزانه ادامه مي‌يابد. قيمـت پايه قرارداد آتی، همان قيمت كشف شده در حراج تك قيمتی خواهد بود، كه مبنای حد نوسان قيمت روزانـه بـرای ادامه معاملات در حراج پيوسته قرار خواهد گرفت. بديهی است در صورت عدم انجام معامله در حـراج تـك قيمتـی، قرارداد آتی متوقف و مجدداً همين فرآيند، روز كاری بعد تكرار خواهد شد.

هم‌اکنون قیمت سکه آتی تحویل تیرماه که به موعد سررسید خود نیز نزدیک می‌شود، اندکی از قیمت سکه در بازار نقدی کمتر است. اختلاف قیمتی میان سررسیدها نیز به شدت کاهش یافته و قیمت سکه در تمامی قراردادها زیر 900 هزار تومان مورد مبادله قرار می‌گیرد. به گفته یکی از فعالان بازار، در صورت اعلام توافق تا حدود 10 روزی باید منتظر ریزش قیمت‌ها در بازار نقدی و آتی طلا باشیم، اما پس از آن بازار وارد یک فاز تعدیل شده و با روند منطقی‌تری قیمت‌ها و معاملات ادامه خواهد یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید