رشد کم‌عمق طلا در سایه تضعیف دلار/هر اونس 1075 دلار

کدخبر: ۱۳۱۲۸۷
با افت ارزش دلار که منجر به ارزان‌تر شدن کالاهای اساسی و طلا برای خریداران با ارزهای دیگر شد، روز پنجشنبه قیمت طلا از پایین‌ترین مقدار خود در پنج سال اخیر نجات پیدا کرد.
رشد کم‌عمق طلا در سایه تضعیف دلار/هر اونس 1075 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، در آخرین ساعات روز گذشته مقامات فدرال رزرو بازهم سیگنال‌هایی دادند که دسامبر زمان اولین افزایش نرخ بهره در هفت سال اخیر خواهد بود. در حالی‌که دو تن از این مقامات اعلام کردند به دلیل ترس از عکس‌العمل ناگهانی بازار، افزایش نرخ بهره سطحی خواهد بود. 

جاناتان بارات کارشناس سرمایه‌گذاری شرکت آیرز آلیانس اعلام کرد: « من اعتقاد دارم که  آغاز چرخه (افزایش نرخ بهره) باعث تضعیف نسبی دلار و تقویت طلا خواهد شد.» 

 بعد رسیدن دلار به بالاترین مقدار هفت ماهه خود و  برداشت سود سرمایه‌گذاران، این واحد پولی در معاملات آسیا با اندکی افت مواجه شد . این در حالی است که اظهارات مقامات فدرال‌رزرو و صورت‌جلسه آخرین نشست فدرال‌رزرو نشان از افزایش نرخ بهره در ماه آینده دارد.

 هر اونس طلا با رشدی 0.6 درصدی، هزار و 75 دلار و 70 سنت معامله شد. اونس در روز گذشته با ثبت قیمت هزار و 64 دلار و 95 سنتی به پایین‌ترین مقدار خود از سال 2010 رسیده بود.

بر اساس این گزارش، میزان شروع به ساخت مسکن در ماه اکتبر به کمترین مقدار هفت سال اخیر خود رسید که ناشی از کاهش شدید در ساخت‌وساز خانه‌های چند خانواده‌ای بود . با این وجود شرکت گلدفیلد آفریقای جنوبی اعلام کرد که تا زمانی که قیمت طلا مجددا بهبود یابد، معدن دامانج متعلق به خود در غنا را تحت مراقبت و نگهداری قرار خواهد داد. 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید