دولت برای شناسایی پولدارها یک ماه وقت دارد

کدخبر: ۱۰۰۲۸۰
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرده دولت تنها تا پایان بهار وقت دارد پولدارها را شناسایی کند و پرداخت یارانه نقدی در تیر ماه به شکل کنونی مقدور نیست.
دولت برای شناسایی پولدارها یک ماه وقت دارد

به گزارش اقتصاد روز به نقل از ایسنا، به گفته تاج گردون قانون مجلس تصریح کرده که تنها نیازمندان باید در سال93 یارانه بگیرند و به این منظور سه ماه نخست سال جاری در اختیار دولت قرار گرفته تا اقشار نیازمند را شناسایی و ثروتمندان را حذف کند.
طبق این طرح باید سقف درآمدی ماهانه خانوارها مشخص شده و طبق آن لیست جدید افرادی که دولت به آنها یارانه خواهد داد معلوم شود.
این موضوع در حالی از سوی نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مطرح شد، که تاکنون هیچ یک از طرح‌های ارائه شده برای شناسایی دقیق دهک‌های درآمدی راه به جایی نبرد و حتی طرح خود اظهاری نیز پس از مدت‌ها کش و قوس نتیجه‌ای قابل توجه به بار نیاورد.
حالا دولت یازدهم باید ضمن حفظ اصول اخلاقی که خود را ملزم به اجرای آنها می‌داند، نسبت به پالایش اطلاعات اقتصادی ثبت نام کنندگان راهکاری عملی اتخاذ کند، زیرا به نظر می‌رسد حتی در صورت کنار آمدن دولت با شیوه کنونی مجلس اجازه این‌کار را صادر نخواهد کرد.
به این ترتیب تمام 73 میلیون نفر ثبت نام کننده در خرداد هم مانند گذشته یارانه دریافت می‌کنند و البته با توجه به اولتیماتوم زمانی مجلس شاید بسیاری از آنها مجبور شوند همزمان با آغاز تابستان با یارانه نقدی وداع کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید