عضوکمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد:

دولت اجازه دهد قیمت ها دربازارتعیین شود

کدخبر: ۱۰۰۴۳۹
عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس با یادآوری اینکه دخالت دولت در حوزه تولیدات کشاورزی ودامی هوشمندانه نیست، گفت: بهتر است دولت اجازه دهد قیمت ها در بازار تعیین شود چرا که سود افزایش قیمت ها نصیب تولیدکننده نشده وعاید سودجویان می شود.
دولت اجازه دهد قیمت ها دربازارتعیین شود

به گزراش خبرگزاری اقتصاد روز و به نقل از خانه ملت، بهرام بیرانوند در گفت وگویی، درباره افزایش قیمت شیر ولبنیات با تاکید بر اینکه از افزایش نرخها سود چندانی نصیب تولید کنندگان نمی شود، گفت: بین نرخ محصولات دامی و کشاورزی از واحدهای تولیدی تا مرحله ای که به دست مصرف کننده برسد شکاف و اختلاف بسیاری وجود دارد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: عده‌ای محدود از گران شدن نرخ محصولات کشاورزی و دامی سود کلانی می‌برند به این شکاف قیمتی دامن زده وبه علت حفظ و دوام منافع خود مانع کم شدن فاصله قیمت محصولات از سر زمین و محل تولید تا دست مصرف کنندگان می شوند.

نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: در برخی موارد دخالت دولت ها برای تنظیم قیمت و مدیریت تولیدات محصولات دامی و کشاورزی هوشمندانه نیست و تجربه نشان داده است در مواردی که دخالت دولت کاهش یافته است، شاهد افزایش سرمایه گذاری و ایجاد تعادل در بازار بوده‌ایم بنابراین بهتر است دولت اجازه دهد قیمت ها دربازارتعیین شود.

بیرانوند تاکید کرد: مگر چند میلیون تولیدکننده محصولات کشاورزی و دامی در کشور فعالیت می کنند که نسبت به آنها غافل هستیم بنابراین این قشر باید مورد حمایت جدی دولت باشند و تامین امنیت غذایی مردم در اولویت باشد.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس گفت: اگر دولت 4.2 میلیارد دلار اعتباری را که برای واردات گندم هزینه می کند با برنامه ریزی و مدیریت برای توسعه، تجهیز و بهبود وضعیت کشاورزان داخل سرمایه گذاری کند قطعا میزان تولیدات داخلی افزایش خواهد داشت وکمبودها جبران خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: در حالی که کشاورزان و دامداران نهاده ها را از بازار آزاد تهیه می کنند نمی توان انتظار داشت محصولات تولیدی خود را با قیمت تضمینی ارائه کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورت گران شدن شیر و لبنیات قیمت نهاده ها و مواد اولیه گرانتر شده و تولیدکنندگان مجبور می شوند هزینه های بیشتری را برای تولید بپردازند و دلالان و واسطه ها تنها کسانی هستند که سود می برند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید