اعتراض مطهری به سخنرانی اژه ای به جای پاسخگویی پورمحمدی

کدخبر: ۱۰۰۴۹۰
علی مطهری تاکید کرد: رئیس قوه قضائیه موظف است که وزیر دادگستری را به مجلس بفرستد. اگر قرار است وزیر دادگستری در حد بردن و آوردن لوایح قضایی عمل کند که می توان این مسوولیت را به یک پیک موتوری سپرد.
اعتراض مطهری به سخنرانی اژه ای به جای پاسخگویی پورمحمدی

علی مطهری در تذکری در صحن علنی مجلس از رئیس مجلس پرسید چرا به جای اینکه وزیر دادگستری به مجلس بیاید و به سوالات نمایندگان پاسخ بدهد، سخنگوی قوه قضائیه به مجلس آمد و در قالب سخنرانی، مواردی را به نمایندگان گفت و رفت.
مطهری افزود: این رفتار با مجلس صحیح نیست و توهین‌آمیز است. ما باید از وزیر دادگستری سوال‌هایمان را می‌پرسیدیم و بعد از آن رای می‌دادیم که از این پاسخ‌ها قانع شده است یا نه.
او تاکید کرد: رئیس قوه قضائیه موظف است که وزیر دادگستری را به مجلس بفرستد. اگر قرار است وزیر دادگستری در حد بردن و آوردن لوایح قضایی عمل کند که می‌توان این مسوولیت را به یک پیک موتوری سپرد.
محمدرضا باهنر، که ریاست مجلس را بر عهده دارد، گفت: ما هم قبول داریم که وزیر دادگستری پاسخگوی عملکرد قوه قضائیه نیست. اصل 160 ظرفیت‌هایی دارد و البته از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است و ما هم این ضعف را قبول داریم اما فعلاً وزیر دادگستری می‌گوید که اصلاً نمی‌تواند پاسخگوی عملکرد قوه قضائیه باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید