کارشکنی کانادا برای بازگرداندن خاوری به کشور

کدخبر: ۱۰۰۸۷۹
کانادا در دخالتی آشکار با توجه به موضوع اعدام مه آفرید امیرخسروی و مسائل حقوق بشری، امکان استرداد خاوری به ایران را مردود دانسته است.
کارشکنی کانادا برای بازگرداندن خاوری به کشور

به گزارش اقتصاد روز در هفته‌های گذشته خبری مبنی بر احتمال استرداد محمودرضا خاوری، متهم پرونده اختلاس سه هزارمیلیاردی به ایران در برخی از محافل خبری خارجی شنیده شد این در حالی است که بر اساس شنیده‌ها مقامات وزارت خارجه کانادا در دخالتی آشکار با پیش کشیدن مسائل حقوق بشری و موضوع اعدام مه‌آفرید امیر‌خسروی یکی دیگر از متهمان این پرونده در ماه گذشته مدعی شده‌اند که به دلیل امکان اعدام خاوری از بازگرداندن او به ایران خودداری می‌کنند.

این در حالی است که ایران از طریق مراجع بین‌المللی نیز اینترپل خواستار بازگشت محمود خاوری به کشور است؛ بنابراین به نظر می‌رسد این قبیل اقدامات وزارت خارجه کانادا غیرقانونی است.

دولت ایران البته همچنان در حال تلاش برای بازگشت مدیرعامل پیشین بانک ملی به کشور است.

در روزهای گذشته محمدرضا فیاض، سفیر ایران در امارات نیز خبر از بازگرداندن «ح.س» یکی دیگر از متهمان پرونده اختلاس سه هزارمیلیاردی به تهران در همکاری اینترپل امارات و ایران داده بود که شنیده می‌شود این فرد خود شخصاً به پلیس ابوظبی مراجعه کرده و درخواست بازگرداندن به ایران را داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید