ضرورت کمک رسانه ها برای مبارزه با مفاسد اقتصادی

کدخبر: ۱۰۰۹۰۵
نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت کمک رسانه ها برای مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: به طور حتم این وظیفه مبارزه با فسادهای مالی و اقتصادی را می توان از طریق رسانه ها و فضای مجازی به سرانجام رساند.
ضرورت کمک رسانه ها برای مبارزه با مفاسد اقتصادی

به گزارش اقتصاد نیوز، و به نقل از خانه ملت احمد بخشایش اردستانی در جلسه علنی امروز در تذکر شفاهی گفت :  تذکر من در مورد مبارزه با فساد اقتصادی از طریق رسانه ها و تبدیل وظیفه نظارتی مجلس به شأن واقعی خود است.

نماینده مردم اردستان در مجلس ادامه داد: یکی از وظایف مهم مجلس به بحث نظارت توجه دارد؛ متأسفانه روز به روز این مهم کمرنگ تر شده در حالی که با مقوله نظارت می توان به مبارزه با کانون های فساد و شکل گیری آن روی آورد.

نماینده مجلس نهم تأکید کرد: ‌مقام معظم رهبری یکی از حلقه های اقتصاد مقاومتی را در مقوله مجلس علاوه بر تصویب قوانین کیفی و حذف قوانین مزاحم و مانع مبارزه با کانون های فساد در شکل گیری آن دانستند.

بخشایش اردستانی گفت: این وظیفه مبارزه با فسادهای مالی و اقتصادی را می توان از طریق رسانه ها و فضای مجازی به سرانجام رساند؛ در دنیا این عمل از طریق رسانه ها انجام می گیرد و وقتی رسانه ها به خوبی از عهده این کار بر می آیند چرا ما از این ابزار سود نمی جوییم.

او تأکید کرد: به طور حتم فرهنگ زیربنای جمهوری اسلامی است و اگر کسی مقوله فرهنگ را مورد تخطی قرار دهد به سختی با آن مبارزه خواهد شد لکن مقوله اقتصاد قرین فرهنگ است و هرگونه تعرض به مقوله اقتصاد در چارچوب کانون های فساد باعث بی اعتمادی می شود.

نماینده مردم اردستان در مجلس نهم با بیان اینکه مبارزه با فساد از اهمیت بالایی برخوردار است تأکید کرد: اخیرا لیست محرمانه ای کمیته وصول مطالبات بانک مرکزی در فضای مجازی در حد هفتاد میلیارد دلار افشا گردید؛ نام عده ای در قالب فهرست بلند بالا مطرح شد که چند نکته در این افشاگری حائز اهمیت است.

نماینده مردم در مجلس نهم تأکید کرد: اول باید در نشر لیست بدهکاران معوقات بانکی دقیق باشیم و با دقت عمل کنیم ثانیا از بدهکاران در دولت فعلی و رانت خواران حال حاضر نیز نباید غفلت شود و از سوی دیگر متهم به جناح گرایی و قبیله گرایی نشویم.

 

او گفت: افشای لیست بلند پایه از طریق رسانه ها می توان ثابت کرد فضای مجازی نقش مهمی از جلوگیری از فساد هستند و می توان از کانون های فساد از این طریق جلوگیری کرد.

 

بخشایش اردستانی تأکید کرد: بار نظارتی مجلس باید از دکوری بودن و نمایشی بودن به واقعیت تبدیل شود تا این نکته که مجلس در رأس امور است به ترجمان واقعی تبدیل شود.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد: البته باید از افراط و تفریط ها نیز جلوگیری شود زیرا افراط و تفریط در هر کاری به ضد خود تبدیل می گردد.

 

احمد بخشایش اردستانی تأکید کرد: مبارزه با فساد یعنی ایجاد اشتغال که امروز تبدیل به سم مهلک برای جوانان ایرانی شده است و امید است این معضل رفع شده و از طریق رسانه ها مبارزه با فساد را تسریع کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید