عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

قرائت واحدی از سیاست های اقتصاد مقاومتی وجود ندارد

کدخبر: ۱۰۰۹۶۹
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت : ما هنوز گرفتار روزمرگی وضع قوانین هستیم و صف طولانی طرح ها و لوایح جهت تغییر، اصلاح، تفسیر و ایجاد قوانین جدید را داریم.
قرائت واحدی از سیاست های اقتصاد مقاومتی وجود ندارد

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از فارس، عیسی امامی نماینده مردم گرگان، در نطق میان دستور خود در جلسه علنی 20 خرداد مجلس با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت : اولین نکته در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مأموریت بی‌درنگ قوای کشور است که قطعا مراد از بی‌درنگ بودن به معنای حالت فوق‌العاده، ویژه و آماده‌باش تمام ظرفیت‌های خدمت در کشور است، چرا که قرار است جهاد اقتصادی صورت گیرد، اما متأسفانه در حال حاضر چنین فضایی در کشور احساس نمی‌شود.

او با اشاره به زمان‌بندی مشخص به منظور اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی افزود: سه ماه از ابلاغ این سیاست‌ها گذشته، اما هنوز قرائت واحدی از سوی سران سه‌ قوه و دست‌اندکاران صورت نگرفته است و هنوز زمان‌بندی اجرای این سیاست‌ها مشخص نشده و کسی مسئول زمان‌بندی و نظارت بر این مقوله نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: تهیه قوانین و مقررات لازم و تدوین نقشه راه برای عرصه‌های مختلف نکته دیگری است که باید برای تحقق این مهم صورت گیرد.

او ادامه داد: باید تلاش کارشناسی وسیع از سوی دولت و مجلس برای شناسایی قوانین مزاحم و بازدارنده و قوانین مورد نیاز سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به صورت هماهنگ و پیوسته انجام شود که متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاده، هر چند که اقدامات پراکنده‌ای وجود دارد.

امامی اضافه کرد: ما هنوز گرفتار روزمرگی وضع قوانین هستیم و صف طولانی طرح‌ها و لوایح جهت تغییر، اصلاح، تفسیر و ایجاد قوانین جدید را داریم.

او در ادامه گفت: پیشنهاد می‌شود مجلس برای 6 ماه از روال عادی فعالیت خود خارج شود و با فراخوان دولت مراکز علمی، مرکز پژوهش‌ها، فعالان بخش اقتصادی و فعال کردن کمیسیون‌ها نسبت به شناسایی قوانین مزاحم و بی‌فایده و شناسایی، قوانین مورد نیاز مطابق سیاست‌های ابلاغی سیاست مقاومتی وضع کند.

نماینده مردم گرگان بیان داشت: نکته چهارم نقش‌آفرینی مردم و فعالان اقتصادی است که با اجرای صحیح و دقیق سیاست‌های ابلاغی اصل 44 و حضور و مشارکت مردم در اقتصاد این امر محقق خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید