عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل مطرح کرد:

روستاها را به بنگاه های اقتصادی تبدیل کنیم

کدخبر: ۱۰۱۳۶۹
عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت : اگر مراکز روستایی ما به یک بنگاه اقتصادی مولد تبدیل شود ما کمتر شاهد مهاجرت جوانان به دلیل عدم اشتغال از مناطق روستایی می شویم و در این زمینه راهکارهای اساسی مورد توجه و دقت نظر قرار می گیرد
روستاها را به بنگاه های اقتصادی تبدیل کنیم


به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، مصطفی افضلی فرد در گفت و گویی با بیان اینکه ما با پدیده مهاجرت از مناطق روستایی به شهرها رو به رو هستیم به طوری که اردبیل جزو مناطق مهاجرفرست است و رشد جمعیت در آن حتی از میانگین 1.8 درصد کشور پایین تر بوده و میزان آن حدود 33 صدم درصد است، گفت : علت اصلی مهاجرت ها نبود امکانات زیرساختی و ایجاد فرصت های اشتغال برای جوانان از طریق فعال کردن بنگاه های تولیدی و اقتصادی است.

او تصریح کرد: تا زمانی که جوان روستایی در این زمینه احساس خلاء بکند و نتواند معاش و درآمد مکفی به دست آورد راه شهرهای بزرگ را در پیش گرفته و حتی به مشاغل کاذب روی می آورد.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل تصریح کرد: ما امروز به یک تجدید ساختار در مناطق روستایی نیازمندیم چرا که هر چقدر ساختار اقتصادی و تولیدی روستاها تقویت شود به همان نسبت توان و قابلیت توسعه زیربنایی در این مناطق افزایش می یابد.

افضلی فرد از جهاد کشاورزی خواست تا در توسعه کارگاه ها و مراکز تولید صنایع وابسته کشاورزی به ویژه صنایع تبدیلی و تکمیلی، محصولات باغی، فرآورده های دامی، محصولات گلخانه ای، پرورش ماکیان و تولید قارچ همت بیشتری کنند.

او بیان کرد: اگر مراکز روستایی ما به یک بنگاه اقتصادی مولد تبدیل شود ما کمتر شاهد مهاجرت جوانان به دلیل عدم اشتغال از مناطق روستایی می شویم و در این زمینه راهکارهای اساسی مورد توجه و دقت نظر قرار می گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید