نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد:

جریمه مالی برای هر گونه عقیم سازی

کدخبر: ۱۰۱۹۲۰
در این طرح اشاره شده است که کلیه اقدامات راجع به سقط جنین، عقیم سازی مانند وازکتومی، توبکتومی و هرگونه تبلیغات در این زمینه ممنوع و مجازاتی برای آن در نظر گرفته شده که به پیشنهاد اعضای کمیسیون قرار شد جرم زدایی در این طرح نادیده گرفته شود و تنها ممنوعیت این کار مدنظر قرار گیرد.
جریمه مالی برای هر گونه عقیم سازی
به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خانه ملت، نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به بررسی موادی از طرح افزایش نرخ باروری در این کمیسیون گفت: بر این اساس کلیه اقدامات درباره سقط جنین، عقیم سازی و هرگونه تبلیغات ممنوع و در صورت بروز تخلف، متخلفان جریمه های مالی را متحمل می شوند. 
 
عبدالرحمان رستمیان با تشریح جلسه روز یکشنبه کمیسیون بهداشت و درمان، افزود: ارایه گزارش مسوولان بهداشت و درمان ستادکل نیروهای مسلح درباره اعتبارات حوزه سلامت نیروهای مسلح کشور از جمله مواردی بود که در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مورد بررسی قرار گرفت.
 
نماینده مردم دامغان در مجلس ادامه داد: در این جلسه مسوولان بهداشتی نیروهای مسلح خواهان ارجاع طرح تحول سلامت اداری در بخش های مختلف این ستاد شدند و عنوان کردند که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرط چنین اقدامی را دولتی شدن تعرفه های آنان دانسته است تا بتوانند از طرح تحول سلامت بهره مند شوند.
 
او تصریح کرد: در این جلسه پیشنهاد شد دانشکده های پزشکی نیروهای مسلح توجه ویژه ای به بحث مصدومان شیمیایی داشته باشند.
 
رستمیان با اشاره به بررسی طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: در این طرح اشاره شد که کلیه اقدامات راجع به سقط جنین، عقیم سازی مانند وازکتومی، توبکتومی و هرگونه تبلیغات در این زمینه ممنوع و مجازاتی برای آن در نظر گرفته شده که به پیشنهاد اعضای کمیسیون قرار شد جرم زدایی در این طرح نادیده گرفته شود و تنها ممنوعیت این کار مدنظر قرار گیرد.
 
نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد : بر این اساس، در صورت بروز تخلف، متخلفان جریمه هایی اعم از جریمه های مالی را متحمل می شوند و لذا قرار شد کمیسیون های فرهنگی و قضایی و حقوقی مجلس به عنوان کمیسیون فرعی نیز در این زمینه اظهار نظر کنند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید