در جلسه علنی عصر امروز مجلس

کلیات بودجه 94 به تصویب رسید

کدخبر: ۱۱۱۴۳۹
نمایندگان مجلس در جلسه علنی بعد از ظهر امروز خود با 152 رای موافق کلیات لایحه بودجه 94 را تصویب کردند.
کلیات بودجه 94 به تصویب رسید

به گزارش اقتصادنیوز، نمایندگان مجلس پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان کلیات لایحه بودجه سال 94 کل کشور، با 152 رای موافق، 43 رای مخالف و 13 رای ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر به کلیات این لایحه رای مثبت دادند.

در جلسه عصر امروز مجلس و پس از آنکه مخالفان و موافقان کلیات بودجه 94 نظرات خود را اعلام کردند محمدباقر نوبخت معان رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خطاب به نمایندگان مجلس در صحن علنی گفت: بودجه 94 در شرایطی متفاوت و سخت در حال بحث و بررسی است. در شرایطی که حلقه محاصره تنگتر و فشار سیاسی دشمن هم سخت‌تر شده است. قیمت نفت در طی سال‌های اخیر هیچ‌گاه به این حد تنزل پیدا نکرده و با این فشار سیاسی بدخواهان انقلاب اسلامی مترصدند که آثار ضعف و ناتوانی را در اداره کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مشاهده کنند.

وی ادامه داد: بنده به عنوان سخنگوی دولت رسما اعلام می‌کنم هر چه فشار دشمن سخت‌تر و حلقه محاصره تنگ‌تر باشد با ظرفیتی که در کشور داریم در سایه اتحاد فرزندان ملت و بین دولت و مجلس کشور را به خوبی اداره خواهیم کرد.

نوبخت با تأکید بر اینکه سیاست‌های بودجه در 4 هدف مطابق با سیاست‌های کلان کشور است، اینگونه توضیح داد که افزایش رشد سرمایه‌گذاری دقیقا در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و اگر در 2 سال متوالی با رشد منفی اقتصادی در بودجه مواجه بودید امسال رشد اقتصادی مثبت 2 را شاهد خواهید بود. همچنین رشد سرمایه‌گذاری 4 درصدی را در این بودجه آورده‌ایم که هم در راستای اهداف برنامه پنجم توسعه و هم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه امسال در بودجه‌ریزی 8 درصد وابستگی به نفت را کاهش داده‌ایم، تصریح کرد: بودجه سال 94 کمترین بودجه وابسته به نفت است و از کمیسیون تلفیق به دلیل آنکه پس از ارائه بودجه درصد وابستگی به نفت را مجددا کاهش دادند، تشکر می‌کنم.

وی در مورد افزایش حقوق کارمندان در سال جدید هم گفت: برخی می‌گویند چرا اینقدر حقوق‌ها را افزایش دادید، ما حداقل 14 درصد به حقوق کارمندان اضافه کردیم. ما دلمان می‌خواهد تا 40 درصد هم افزایش دهیم ولی از کجا بیاوریم، والله برنامه اداره کشور با برنامه سخت اقتصادی که برای نظام جمهوری اسلامی کار را دشوار کرده‌اند آسان نیست.

علی لاریجانی، رییس مجلس نیز پس از تصویب کلیات لایحه بودجه از کمیسیون تلفیق، کمیسیون‌های تخصصی و نمایندگان برای بررسی بودجه تقدیر و تشکر کرد.

بررسی لایحه بودجه از صبح امروز در مجلس آغاز شده بود و پس از تصویب کلیات در جلسه عصر امروز، نمایندگان بلافاصله وارد بررسی جزئیات لایحه بودجه 94 شدند.

بر اساس این گزارش، کمیسیون تلفیق بودجه 94 در جریان رسیدگی به این لایحه، سقف کل بودجه را از 838 هزار میلیارد تومان پیشنهادی دولت به 825 هزار میلیارد تومان کاهش داده که حدود 1.6 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید