ادامه گفت‌وگوها از ساعتی دیگر

مذاکرات دیشب به کجا رسید؟ / ظریف: راه حل اکثر موضوعات کاملا مشخص شد

کدخبر: ۱۱۴۲۷۷
وزرای خارجه ایران و روسیه در پایان آخرین دور مذاکرات نیمه‌شب گذشته از رسیدن به توافق کلی بر سر موضوعات کلیدی برنامه هسته‌ای ایران خبر دادند؛ با این حال، قرار است از ساعتی دیگر، باز هم هیات‌های حاضر در لوزان بر سر میز مذاکره بنشینند.
مذاکرات دیشب به کجا رسید؟ / ظریف: راه حل اکثر موضوعات کاملا مشخص شد

به گزارش اقتصادنیوز، مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 در سطح وزرای امور خارجه نیمه شب گذشته سرانجام در ساعت 1:30 بامداد به وقت محلی (4 بامداد به وقت تهران) متوقف و مقرر شد ادامه گفت‌وگوها صبح امروز ادامه یابد.

در پایان آخرین دور مذاکرات در شب گذشته، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در جمع خبرنگاران روسی از توافق عمومی بر سر تمام مسایل کلیدی برنامه هسته‌ای ایران خبر داد و گفت که کارشناسان ایران و گروه 1+5 تهیه پیش‌نویس توافق را آغاز کرده‌اند.

به گفته او، قرار شده که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توافقنامه را اعلام خواهند کرد. توافقنامه‌ای که شامل بازرسی از برنامه هسته‌ای ایران توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین بندهایی درباره برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران است.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز در جمع خبرنگاران پیشرفت در مذاکرات را «بسیار خوب» ارزیابی کرد و گفت: راه حل اکثر موضوعات کاملا مشخص شده و بعد از فردا (چهارشنبه) باید نگارش شروع شود.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت: پیشرفت های خیلی خوبی در صحبت ها بود و تا الان که ساعت یک ونیم بامداد است کار ادامه پیدا کرد. اما تصمیم گرفته شد بقیه کار را از ساعت 6 و 7 صبح شروع کنیم و امیدواریم بتوانیم فردا به نتیجه برسیم.

یک وزیر دیگر رفت
با اینکه قرار است از ساعتی دیگر هیات‌های حاضر در لوزان باز هم بر سر میز مذاکره بنشینند، لوران فابیوس نیمه شب گذشته محل مذاکرات را به مقصد پاریس ترک کرد اما گفته شد که اگر ضروری باشد، وزیر خارجه فرانسه به لوزان بازمی‌گردد. پیش از این وزیر خارجه چین نیز محل مذاکرات را ترک کرده بود.

همچنین گفته شده که سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز صبح امروز (چهارشنبه) لوزان را ترک خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید