در جلسه مشترک هیأت دولت با استانداران تصویب شد

تفویض بخشی از اختیارات 5 وزارتخانه اقتصادی به استان‌ها

کدخبر: ۱۴۹۶۸۲
هیأت وزیران با واگذاری برخی اختیارات دستگاه‌های اجرایی به واحدهای استانی مربوط در استان‌ها موافقت کرد و در اولین گام بخشی از اختیارات پنج وزارتخانه اقتصادی و همچنین سازمان حفاظت محیط زیست به واحدهای استانی تفویض شد.
تفویض بخشی از اختیارات 5 وزارتخانه اقتصادی به استان‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، هیأت وزیران در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و نیز ضرورت تمرکز زدایی از فعالیت‌های اجرایی و تبیین خط مشی اجرایی دولت، با واگذاری برخی اختیارات دستگاه‌های اجرایی به واحدهای استانی مربوط در استان‌ها موافقت کرد.

هیأت دولت این تصمیم را در جلسه مشترک امروز (چهارشنبه) خود با استانداران که به ریاست حسن روحانی رئیس‌ جمهور برگزار شد، اتخاذ کرد و مقرر شد تا کلیه وزرا و روسای مؤسسات دولتی و مدیران عامل شرکت‌های دولتی، آن دسته از وظایف و اختیارات خود را که واگذاری آنها منع قانونی ندارد و موجب نقض سیاست‌های کلان ستادی نمی‌شود، به واحدهای استانی متناظر خود تفویض کنند.

بر پایه این تصمیم، به پیشنهاد استانداران اختیاراتی از وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و سازمان حفاظت محیط زیست به واحدهای استانی آنان تفویض شد.

در این جلسه همچنین پنج استاندار منتخب در حوزه‌های اقتصاد مقاومتی، اجتماعی و فرهنگی،‌سیاسی، سفرهای استانی رئیس‌ جمهور و حوادث غیرمترقبه، گزارشی از فعالیت‌های حوزه خود به هیأت وزیران ارایه دادند و اعضای دولت به بحث و پیرامون آنها پرداختند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید