واردات 55 هزار تن گندم از روسیه/ تجارت 127 هزار متر معکبی آب

کدخبر: ۱۰۱۲۱۰
منابع بازرگانی اروپایی خبری دادند دولت ایران قرارداد خرید 55 هزار تن گندم را با روسیه بسته است.
واردات 55 هزار تن گندم از روسیه/ تجارت 127 هزار متر معکبی  آب

به گزارش اقتصاد نیوز ، مشاور وزیر در امور تحقیقات کشاورزی، واردات 55 هزار تنی گندم از روسیه را در راستای اجرای سیاست تجارت آب  مطرح کرد.

علی آهون‌منش با اشاره به اینکه تولید یک تن گندم ،  به طور متوسط نیاز به 7 هزار متر مکعب آی نیاز دارد؛ اظهار کرد: در شرایطی که کشور با بحران آب مواجه است واردات گندم اقدامی در  راستای حفظ  منابع آب و تقویت امنیت غذایی است.

گفتنی است، ایسنا به نقل از رویترز  نوشت، منابع بازرگانی اروپایی خبر دادند، این گندم قرار است از بندر روسی نووروسیسک ارسال شود و توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران خریداری شده است.

 این بازرگانان اروپایی گزارش دادند ایران تا پایان تابستان به خرید از اتحادیه اروپا و استرالیا ادامه خواهد داد و در حال حاضر سرگرم خرید گندم منطقه دریای سیاه برای تحویل از ماه اوت به بعد است.

منابع بازرگانی هفته گذشته نیز به رویترز خبر دادند لیتوانی و لتونی معاملات گندم با ایران را در چند ماه گذشته افزایش داده‌اند و حدود 500 هزار تن گندم فروخته‌اند.

به گفته معامله‌گران اروپایی، اگرچه مشکلات پرداخت در مورد مبادلات با ایران همچنان وجود دارد اما قراردادهای خرید همچنان انجام می‌شود. البته در ماه مه مشکلات پرداخت تحویل محموله‌های غذایی به ایران را مختل شد و صدها هزار تن غله و شکر در ترانزیت ماندند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید