مدیر مرکز همکاری های امور دام

قیمت گوشت قرمز ماه رمضان گران نمی شود

کدخبر: ۱۰۱۳۰۷
مدیر مرکز همکاری های امور دام اظهار کرد: تاپایان ماه رمضان قیمت گوشت قرمز با توجه به ذخیره سازی و آمادگی تولیدگنندگان برای عرضه بره و گوساله زنده در بازار افزایش پیدا نمی کند.
قیمت گوشت قرمز ماه رمضان گران  نمی شود

محمدجواد وکیل گیلانی در گفتگو با اقتصاد نیوز از کاهش قیمت گوساله و بره زنده خبر داد و گفت: اکنون قیمت گوساله زنده نسبت به یکی، دو ماه قبل 16 درصد کاهش و قیمت بره زنده 33 درصد کاهش یافته است.

این فعال صنعت دام افزود: اکنون قیمت بره 10 هزار تومان است ؛ درحالی که حدود دو ماه پیش 12 هزار تومان بود؛ قیمت گوساله زنده نیز 9 هزار و 800 تا 10 هزار تومان است؛ درحالی که پیش از این حدود 15 هزار تومان بود.

وکیل گیلانی در خصوص وضعیت قیمت در ماه رمضان گفت: امسال با فرارسیدن ماه رمضان قیمت گوساله و بره زنده افزایش پیدا نمی کند و پیش‌بینی ‌می‌شود قیمت‌ها  تا پایان این ماه تقریبا ثابت بماند.

وی افزود: یکی از علل عدم افزایش قیمت‌ها، عرضه گوساله از سوی پرواربندها در بازار و آمدن بره‌هایی که بهمن و اسفند متولد شدن، است. علت دوم ذخیره‌سازی گوشت از سوی دولت، توسط شرکت پشتیبانی‌امور‌دام است.

البته مدیر مهاد اظهار کرد: ما خبر از برنامه قصابی‌ها نداریم ولی تولیدکنندگان قیمت‌ها را افزایش نمی‌دهند.

وی ادامه داد: دامداران توان تولید نیاز داخل را دارند، به شرط اینکه واردات رانتی و ناگهانی بازار را بهم نزند و از سویی دیگر دولت از تولیدکنندگان حمایت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید