وعده مرسدس برای خودروهای اتوماتیک

کدخبر: ۱۰۷۱۵۸
مرسدس بنز وعده داد قطعات همیشگی خودرو مانند چرخ های فرمان و پدال های ترمز حتی در صورت ساخت مدل تمام اتوماتیک در محصولاتش باقی خواهند ماند.
وعده مرسدس برای خودروهای اتوماتیک

به گزارش اقتصادنیوز، برخلاف نگرش گوگل برای تمام اتوماتیک کردن حمل و نقل، برند مرسدس بنز شرکت دایملر مایل است مردم مطمئن باشند همچنان از گزینه کنترل فرمان در خودروهای اتوماتیک برخوردار هستند.

این خودروها می‌توانند وظایفی مانند حرکت در ترافیک غیرروان یا سفرهای طولانی در بزرگراه و پارک را به صورت اتوماتیک و بدون دخالت راننده انجام دهند.

دیتر زتچه، مدیرعامل دایملر در یک سخنرانی در دانشگاه آکسفورد اظهار کرد: چرخ فرمان، کنترل سرعت و پدال‌های ترمز تجهیزات استاندارد باقی خواهند ماند.

این اظهارات بیانگر چالش عرضه خودروهای بدون راننده برای خودروسازان بویژه برندهای بزرگ است. اگرچه امکانات رانندگی اتوماتیک برای بالا بردن اعتبار خودروسازان در زمینه نوآوری مهم به شمار می‌روند اما خودروسازانی مانند مرسدس و آئودی مراقب هستند به جنبه‌های کارآمدی خودروهایشان که آنها را از محصولات رقیبان متمایز می‌کند و اجازه می‌دهد با قیمت بالاتری عرضه شوند لطمه نبیند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مرسدس که سومین خودروساز بزرگ خودروهای لوکس است، تلاش کرده قابلیت‌های رانندگی اتوماتیک را ترویج کند. این برند سال گذشته یک خودروی سدان اس کلاس اتوماتیک را در یک سفر 60 مایلی در جاده‌های آلمان آزمایش کرد.

این خودروساز آلمانی یک سیستم حرکت اتوماتیک را در مدل‌هایی مانند خودروی سدان سی کلاس عرضه کرده است. این ویژگی به خودرو امکان می‌دهد سرعت خود را با خودروی جلویی تطبیق داده و در صورت نیاز توقف کند.

در گام بعدی مرسدس ویژگی پارک کاملا اتوماتیک را عرضه خواهد کرد که تحت آن خودرو بدون دخالت راننده فضای پارک را پیدا می‌کند.

دایملر همچنین سرگرم کار برای ساخت کامیون‌های اتوماتیک است با اینهمه این فناوری هنوز کامل نیست.
منبع: ایسنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید