اقتصادنیوز گزارش می‌دهد:

باز هم عقب گرد در بازار پتروشیمی‌ها

کدخبر: ۱۳۳۶۲۰
حجم معامله پلیمرها در رینگ پتروشیمی بورس کالا در روز سه شنبه با احتساب مچینگ برابر با 20 هزار و 216 تن بود که در مقایسه با مدت مشابه در هفته گذشته و ثبت معامله ای نزدیک به 29 هزار تن ، یک کاهش محسوس نزدیک به 32 درصدی را نشان می دهد.
باز هم عقب گرد در بازار پتروشیمی‌ها

به گزارش اقتصادنیوز، حجم معامله پلیمرها در رینگ پتروشیمی بورس کالا در روز سه شنبه با احتساب مچینگ برابر با 20 هزار و 216 تن بود که در مقایسه با مدت مشابه در هفته گذشته و ثبت معامله ای نزدیک به 29 هزار تن ، یک کاهش محسوس نزدیک به 32 درصدی را نشان می دهد.

با توجه به این افت محسوس به نظر می رسد شرایط کلی معاملات وضعیت شکننده و خطرناکی پیدا کرده که می تواند به زیان بخش های بالادستی و پایین دستی محصولات پتروشیمی منجر شود. کاهش شدید حجم معاملات را باید بسیار خطرناک دانست زیرا پیش زمینه مهمی برای ورود مجدد این صنعت به رکود محسوب می شود. با توجه به این شرایط به احتمال قوی باز هم با سردتر شدن هوا حجم تقاضای محصولات نهایی در این صنعت کاهش یافته که می تواند وضعیت دشوار فعلی را وخیم تر جلوه دهد.

در بازار داخلی محصولات پلیمری پس از رشد قیمت ابتدای هفته ، باز هم شاهد کاهش قیمت ها هستیم که نشان دهنده برتری عرضه ها بر تقاضاست که از عقب نشینی خریداران در کنار ورود محموله های جدید به بازار حکایت دارد. با توجه به کاهش قیمت های پایه در بورس کالا در هفته گذشته ، به احتمال قوی اجناس ورودی با قیمت پایین تری به بازار عرضه شده که می تواند قیمت های پایین فعلی را در بازار تثبیت کرده و حتی سیگنال نزولی جدیدی باشد.

با توجه به کاهش بهای نفت خام در بازارهای جهانی ، انتظار بازار برای اعلام قیمت های پایه جدید در هفته آینده ، ضعف مبرم تقاضا ، مشکلات نقدینگی و کاهش تقاضا در روزهای سرد سال ، ممکن است وضعیت ضعیف فعلی در بازار باز هم ادامه یافته که اولین خروجی آن ها کاهش حجم تولید در صنایع بالادستی و پایین دستی خواهد بود. به نظر می رسد تا اعلام قیمت های پایه جدید شرایط فعلی در بازار حکمفرما باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید