اوضاع ناامیدکننده بازار آلومینیوم جهانی

کدخبر: ۱۱۸۷۰۳
بازار آلومینیوم جهانی در حال حاضر به دلیل کاهش شدید معاملات در بدترین شرایط نسبت به سه سال گذشته است.
اوضاع ناامیدکننده بازار آلومینیوم جهانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فاینشنال ریوییو، قیمت آلومینیوم در بازار جهانی در ماه می رقمی در حدود 9.7 درصد کاهش داشته که بیشترین کاهش ماهانه از اکتبر سال 2012 بوده است. آلومینیوم در 10 روز اخیر با کاهش مواجه بوده واین دوره طولانی‌ترین دوره کاهش از ماه ژانویه بوده است. اختلاف قیمت آلومینیوم در بازاهای آتی و فیزیکی در بیشترین حالت خود قرار دارد که حکایت از تضعیف شدید تقاضا برای آلومینیوم است.

دیوید ویلسون کارشناس و تحلیل‌گر سیتی گروپ می‌گوید: کاهش قیمت زغال‌سنگ که به عنوان سوخت در کوره‌های ذوب فلزات چین به کار می‌رود منجر شده است تولید‌کنندگان چینی برای تولید بیشتر آلومینیوم -به هدف تبدیل شدن به بزرگترین صادر کننده این فلز- ترغیب شوند.

روبین باهر، کارشناس سوسیته جنرال می‌گوید: تقویت ارزش دلار نیز عامل دیگری است که منجر شده تولید‌کنندگان آلومینیوم رغبت بیشتری برای صادرات نشان دهند از آن روی که هزینه‌های آنها بر اساس یوآن محاسبه می‌شود و تقریبا ثابت است در حالی که درآمدهای آنها بواسطه تقویت ارزش دلار افزایش یافته است.

ریچارد فو، رئیس بخش مبادلات آسیایی بانک سوسیته جنرال می‌گوید: هنوز تولید‌کنندگان آلومینیوم در چین ظرفیت خالی بسیاری برای تولید بیشتر دارند. او ادامه می‌دهد: صادرات چین در ماه گذشته به شدت افزایش داشته است.

قیمت آلومینیوم برای تحویل سه ماهه در جریان آخرین معاملات انجام شده در بازار فلزات لندن 0.8 درصد کاهش داشت و به سطح 1738 دلار در هر تن سقوط کرد. قیمت آلومینیوم به سطح 1731 دلار نیز رسیده بود که کمترین قیمت ازتاریخ 27 مارس سال 2014 بوده است.

بر اساس تحلیل سوسیته جنرال، قیمت آلومینیوم برای تحویل فوری 39 دلار کمتر از قراردادهای سه ماهه است. زمانی که قیمت آنی با قیمت‌های دورتر مقایسه می‌شود اختلاف آنها باز هم بیشتر می‌شود که نشان از وجود اضافه عرضه در بازار آلومینیوم دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید