اقتصادنیوز از بازار فولاد گزارش می‌دهد

بی رمقی مبادلات فولاد در ابتدای هفته

کدخبر: ۱۲۰۹۴۰
نخستین روز از هفته مبادلاتی جدید در بازار فولاد با کاهش قیمت اغلب آهن‌آلات همراه شد.
بی رمقی مبادلات فولاد در ابتدای هفته
حدیث موسوی:

نخستین روز از هفته مبادلاتی جدید در بازار فولاد با کاهش قیمت اغلب آهن‌آلات همراه شد. کاهش قابل ملاحظه حجم خریدها در بازار که متاثر از رکود فصلی در ماه رمضان، تشدید سیاست صبر و انتظار خریداران در روزهای پایانی تا ضرب الاجل مذاکرات هسته‌ای و از طرفی ضعف شدید نقدینگی در میان فعالان و معامله‌گران بازار است منجر به برهم خوردن تعادل شکننده بازار آهن و آغاز دوباره روند نزولی قیمت‌ها از ابتدای هفته شده است.

امروز شنبه قیمت میلگرد نوردکاران بخش خصوصی و فولادسازان بزرگ بین 5 تا 10 تومان در هر کیلو کاهش یافت، تیرآهن ذوبی در شاخه‌های سبک تنزل حداکثر تا یک درصدی و در شاخه‌های سنگین ثبات نسبی قیمت را تجربه کرد. این در حالی است که قیمت ورق نیز با روند نزولی آرامی در این روز همراه شد.

به گزارش اقتصادنیوز، در حال حاضر شائبه‌هایی در سطح بازار و میان معامله‌گران وجود دارد مبنی بر کاهش قیمت شمش فولاد خوزستان در بورس کالا که گفته می‌شود در صورت تحقق این رخداد قیمت مقاطع ساختمانی نیز به تبعیت از آن افت خواهد کرد، اما گفته می‌شود با توجه به تعمیق رکود به خصوص در ماه رمضان این مساله تاثیری چندانی بر روند دادوستد محصولات فولادی نخواهد گذاشت.

معامله‌گران معتقدند، بازار فولاد نظیر سایر بازارهای کالایی مانند فلزات اساسی درگیر رکود و بی‌رونقی است و اتخاذ هرگونه تصمیم برای جان بخشی دوباره به روند معاملات مانند افزایش رقم وام مسکن و تلاش برای بهبود صنعت ساخت و ساز در دوره میان مدت تا بلند مدت اثرات مثبت خود را در بازارا مصالح ساختمانی از جمله فولاد نشان خواهد داد.

در این میان اما به نظر می‌رسد اگر ابهام در پرونده هسته‌ای ایران سرانجام رفع شده و سیاست صبر و انتظار فعلی در رفتار خریداران سرانجام جای خود را به قطعیت در تصمیم گیری آنها برای انجام یا عدم انجام معامله دهد با بازار به نسبت روانتری نسبت به حال حاضر روبه‌رو خواهیم بود. هم‌اکنون سایه سنگین تردید و ابهام متاثر از چگونگی تغییر شرایط بازار پس از پایان ضرب الاجل هسته‌ای موجب شده تا با کندی بیشتری شاهد انجام معاملات باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید