نایب رییس اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با اقتصادنیوز:

لایحه حمایت از تولید در آستانه تصویب

کدخبر: ۱۰۱۵۵۸
هرچند هنوز بار مالی طرح حمایت از تولید اعلام نشده است ولی لایحه در آستانه تصویب است.
لایحه حمایت از تولید در آستانه تصویب

محمدرضا بهرامن نایب رییس اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با اقتصاد نیوز، در باره لایحه حمایت از تولید اظهار کرد:طرح حمایت از تولید سال 91 در قالب طرح دوفوریتی به مجلس ارائه ولی متاسفانه تصویب نشد.
وی ادامه داد: سال قبل اتاق بازرگانی فعالیت های بسیاری را در راستای بررسی نیازهای تولید در کشور انجام داد و بالغ بر 30 جلسه بین اتاق بازرگانی ،مرکز پژوهش های بازرگانی مجلس و و سایر مسوولان ذی ربط برگزار کرد.
بهرامن با اشاره به این که علی رغم این فعالیت ها لایحه دو فوریتی حمایت از تولید در مجلس رای نیاورد،گفت:این در حالی است که در آن زمان بخش تولید کشور به آن لایحه دو فوریتی نیاز مبرم داشت.
نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان این که در حال حاضر لایحه جدیدی از سوی وزیر صنعت،معدن و تجارت برای حمایت از تولید از سوی وزیر صنعت،معدن و تجارت به مجلس ارائه شده است،بیان کرد:این پیشنهاد بلافاصله در قالب پیش نویسی از سوی کمیسیون صنایع،معادن مجلس مطرح شد.
وی با تاکید بر این که این پیش نویس با اصلاحاتی آماده و پیشنهاد آن به مجلس بازگشت و در نهایت در قالب پیشنهاد نهایی از مجلس به وزارت صنعت،معدن و تجارت ارسال شد،گفت:در نهایت باید این پیشنهاد نهایی توسط دولت به صورت لایحه به مجلس برود.
بهرامن افزود:البته در حال حاضر مشخص نیست این پیشنهاد در دولت در چه مرحله ای به سر می برد.
به گفته نایب رییس اتاق بازگانی تهران با توجه به نیاز بخش تولید و در راستای ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری،وجود چنین لایحه ای و در اولویت قرار دادن آن از ملزومات توسعه و حمایت از این بخش است.
وی با اشاره به این که امروزه باید نیازهای بخش تولید شناسایی و بررسی شود و با توجه به سیاست های کنترل و مهار تورم مشکلات موجود در این بخش رفع شود،تصریح کرد:البته این لایحه برای دولت بار مالی دارد و این توقع می رود راه کارهای تامین مالی آن نیز از سوی دولت دیده شود.
بهرامن در پایان با بیان این که اگر وضعت تولید مطلوب نشود توسعه واقعی رخ نخواهد داد،بیان کرد:البته صندوق توسعه ملی هم باید نگاه توسعه ای به بخش تولید داشته باشد،بیان کرد:فعالان بخش خصوصی این توقع را دارند که صندوق واحد های تولیدی را هم در جریان تسهیلات قرار دهد و صرفا با بانک ها رابطه متقابل برقرار نکند.
انتهای پیام

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید