با موافقت دولت

اعتبار کارت بازرگانی 5ساله شد

کدخبر: ۱۰۲۳۱۹
دولت با تمدید 5ساله کارت های بازرگانی برای فقط تولیدکنندگان موافقت کرد.
اعتبار کارت بازرگانی 5ساله شد

به گزارش اقتصاد نیوز، در حالی که در دولت دهم زمان تمدید کارت‌های بازرگانی از پنج سال به یک سال تقلیل یافته بود با موافقت دولت فعلی تمدید این کارت‌ها برای تولیدکنندگان مجدداً به هر پنج سال افزایش یافت.

در همین زمینه محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی تهران در گفت‌و‌گو با اقتصاد نیوز با بیان اینکه خوشبختانه تمدید کارت‌های بازرگانی به روال سابق خود بازگشت، اظهار کرد: پیش از این کارت‌ها هر پنج سال تمدید می‌شد که در دولت قبلی یکساله شده بود و اکنون مجدداً رفتهرفته مشکلات به وجود آمده در حال رفع شدن است.

او ادامه داد:البته پنج ساله شدن کارت‌های بازرگانی در حال حاضر صرفا برای تولیدکنندگان انجام می‌شود و توصیه من این است که برای بازرگانان نیز چنین تصمیمی اخذ شود.

نجفی‌منش با اشاره به اینکه این تصمیم باید به خصوص برای بازرگانانی که کارت‌های بازگانی خود را بارها تمدید کرده‌اند لحاظ شود، بیان کرد:متاسفانه تشریفات صدور کارت‌های بازرگانی بسیار زیاد است و هرساله بودن آن بسیار آسیب‌رسان به نظر می‌رسد.

عضو هیاتمدیره اتاق بازرگانی تهران افزود:این کارت‌ها را وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می‌کند و بهتر است هرچه سریع‌تر درباره پنج ساله شدن کارت‌های بازرگانی بازرگانان نیز تصمیم‌گیری کند.

او در پایان با تاکید بر اینکه با یکساله کردن تمدید کارت‌های بازرگانی فعالان اقتصادی اذیت شده‌اند، گفت:این کار برای جلوگیری از رشد تولید در کشور انجام شد.متاسفانه در سه ساله اخیر هرگونه مشکلی که ممکن بود برای تولیدکننندگان کشور به وجود آمد و اکنون دولت یازدهم درصدد رفع این مشکلات و برداشتن سنگ‌های موجود است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید