گفت‌وگوی اقتصادنیوز با اسدالله عسگراولادی:

پیش‌بینی آینده همکاری‌های اقتصادی ایران و آمریکا

کدخبر: ۱۲۹۳۶۹
عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: با لغو تحریم‌ها مسلماً همکاری اقتصادی ایران و آمریکا جدی خواهد شد.
پیش‌بینی آینده همکاری‌های اقتصادی ایران و آمریکا

اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با اقتصادنیوز در رابطه با پیش‌بینی خود از همکاری‌های اقتصادی ایران و آمریکا عنوان کرد: حال که در دل دولت همدلی و همزبانی جریان دارد باید مقدماتی فراهم شود تا بتوان رابطه‌ای مطمئن با آمریکا و اروپا داشت. ما فعالان حوزه بازرگانی به دولت آقای روحانی اطمینان داریم و با لغو تحریم‌ها مسلماً همکاری اقتصادی ایران و آمریکا جدی خواهد شد.البته نه‌تنها با آمریکا بلکه با کشورهایی مانند کانادا، مکزیک، آمریکای جنوبی، کلمبیا، ونزوئلا و کشورهای دیگر شراکت و همکاری امکان‌پذیر می‌شود.

وی ادامه داد: در کل باید نگاه‌ها تغییر کند و بستر اعتمادسازی در همکاری‌های ایران و آمریکا فراهم شود تا اختلالی در روند همکاری‌های احتمالی به وجود نیاید. چرا که آنها در زمینه انرژی، سدسازی، پالایشگاه، معادن و خودرو به ایران اعلام آمادگی کردند. شاید در حوزه خودرو به دلیل تولیدات داخلی کمتر نیاز به همکاری باشد اما در معادنی که دست‌نخورده و بکر رها شده‌اند، می‌توان تکنولوژی‌های جدیدی از آمریکا به آن محدوده‌ها منتقل کرد.

این عضو اتاق ایران تصریح کرد:اگر معادن مس، فلزات رنگی و روی را با کمک آمریکایی‌ها توسعه دهیم بسیار به نفع‌ ما است. حتی معتقدم می‌توان در زمینه جاده‌سازی با کمک کشورهای صاحب صنعت و تکنولوژی در سرتاسر ایران کمربندی احداث کرد. بنابراین اگر خودمان نمی‌توانیم چنین اقداماتی را انجام دهیم باید با کمک بیگانگان آن را در کشور مهیا کنیم. حالا این همکاری می‌تواند هم با آمریکا جدیت پیدا کند و هم با اروپا.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید