برای اولین بار صورت می گیرد

ارزیابی تعمیرگاه های مجاز ماشین آلات معدنی

کدخبر: ۱۰۱۹۳۶
رییس بازرسی خدمات کالاهای مصرفی بادوام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خبر داد: تعمیرگاه های مجاز شرکت های عرضه کننده ماشین آلات معدنی، راه سازی و ساختمانی برای اولین بار در ایران مورد بازرسی قرار می گیرند.
ارزیابی تعمیرگاه های مجاز ماشین آلات معدنی

به گزارش اقتصادنیوز، غلامرضا تفرشی اظهار داشت: از سال 1392 ارزیابی وضعیت ارائه خدمات پس از فروش تعمیرگاه‌های مرکزی شرکت‌های عرضه‌کننده این ماشین‌آلات با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شده است.

   وی افزود: پیش از این از سال 1387 ارزیابی فرآیند خدمات پس از فروش شرکت‌های عرضه کننده ماشین آلات راه‌سازی، ساختمانی و معدنی انجام می‌شد اما بازرسی وضعیت تعمیرگاه‌های مجاز آنها برای اولین بار در کشور توسط ISQI صورت گرفته است.

    رئیس بازرسی خدمات کالاهای مصرفی بادوام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) افزود: از این پس روند نظارت بر خدمات پس از فروش شرکت‌های عرضه کننده ماشین آلات راه‌سازی، ساختمانی و معدنی بر اساس این ارزیابی‌ها و مطابق دستورالعمل شرایط و ضوابط نمایندگی‌های مجاز ماشین‌آلات خواهد بود.

   وی با اشاره به اینکه در این فرآیند شاخصه‌هایی چون نیروی انسانی، فضای فیزیکی، آموزش، ابزارآلات و تجهیزات، وضعیت قطعات یدکی، شرایط انبار و فرآیند رسیدگی به شکایات، وضعیت خودروهای سیار سرویس دهنده، تجهیزات ایمنی و ... بر اساس مدلی مدون مورد بازرسی قرار می‌گیرد، گفت: دستورالعمل این ارزیابی‌ها با مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، انجمن‌های صنفی مرتبط و شرکت های عرضه کننده ماشین آلات راه‌سازی، ساختمانی و معدنی تدوین شده است.

   تفرشی افزود: این ارزیابی‌ها مراحل پایانی خود را طی می‌کند و ظرف یک‌ ماه آینده رتبه‌بندی شرکت‌های عرضه‌کننده ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی و تعمیرگاه‌های مجاز آنها مشخص خواهد شد.

   به گفته وی نتایج این ارزیابی‌ها ملاک تصمیم‌گیری وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص چگونگی ادامه فعالیت عرضه‌کنندگان ماشین‌آلات راه‌سازی، ساختمانی و معدنی و تمدید مجوز نمایندگی شرکت‌های خارجی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید