در نتایج یک بررسی مشخص شد

ذخایر احتمالی 4.5 میلیارد تنی سنگ آهن

کدخبر: ۱۰۲۳۸۸
بررسی ها نشان می دهد میزان ذخایر احتمالی سنگ آهن اکتشافی کشور بیش از 4.5 میلیارد تن است که از این رقم بیش از 27 درصد آن در گل گهر کرمان واقع شده است.
ذخایر احتمالی 4.5 میلیارد تنی سنگ آهن

 به گزارش اقتصادنیوز، در حال حاضر عمده ذخایر احتمالی سنگآهن ایران به ترتیب در گل گهر به میزان یک میلیارد و 250 میلیون تن، سنگان به میزان یک میلیارد و 220 میلیون تن، چادرملو به میزان 342 میلیون تن و چغارت به میزان 110 میلیون تن قرار دارد.


آن طور که در گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد آمده است،  بررسیها نشان میدهد میزان ذخایر احتمالی سنگآهن ایران در سایر مناطق نیز بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون تن برآورد میشود
.

 

همچنین از نظر ذخایر قطعی گل گهر با یک میلیارد تن در صدر قرار داشته و سنگان با 850 میلیون تن، چادرملو با 295 میلیون تن و چغارت نیز با 60 میلیون تن ردههای بعدی را به خود اختصاص دادهاند. سایر ذخایر قطعی سنگآهن نیز بالغ بر 380 میلیون تخمین زده میشود.


میزان صادرات سنگآهن ایران در سال گذشته افزون بر 23.5 میلیون تن به ارزش بیش از 1.5 میلیارد دلار محاسبه شده است.


بر اساس آمارهای انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگآهن ایران، صادرات سنگ آهن ایران در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال قبل، یک سوم کاهش یافته و به 1.2 میلیون تن رسیده که پایینترین رقم از ماه سپتامبر سال 2012 تاکنون است.


آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد تعداد 140 پروانه بهره‌برداری از معادن سنگآهن کشور وجود دارد که از مجموع 130 پروانه سالانه چهار تا پنج میلیون تن صادرات سنگآهن صورت می‌گیرد.


همچنین میانگین تولید سالانه پروانه‌های بهره‌برداری در حوزه سنگآهن حدود 30 هزار تن است.


میزان ذخایر احتمالی و قطعی سنگ آهن ایران براساس مناطق جغرافیایی به شرح زیر قابل تفکیک است
:




اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید