ایجاد ظرفیت جدید 11.6 میلیون تنی

تولید فولاد در سواحل جنوبی با مشارکت هند‌ی‌ها و کویتی‌ها

کدخبر: ۱۱۰۹۴۳
ظرفیت جدید 11.6 میلیون تنی تولید فولاد خام در سواحل جنوبی کشور با مشارکت بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری یک شرکت هندی و حضور یک شرکت کویتی کلید خورد.
تولید فولاد در سواحل جنوبی با مشارکت هند‌ی‌ها و کویتی‌ها

به گزارش اقتصادنیوز، یکی از بزرگترین مشکلات طرح‌های فولادی جانمایی آنها است. با توجه به این موضوع بر اساس افزایش ظرفیت تولید فولاد که در سند چشم‌انداز مورد هدف واقع شده است، قرار بر این شده بیشتر طرح‌های فولادی در جنوب کشور دایر شوند. زیرا ممنوعیت احداث کارخانه‌های فولادسازی در جوار دریای خزر و همچنین مشکل تامین آب در مرکز کشور جهتگیری صنعت فولاد و تاسیس کارخانه‌های جدید را تغییر داده است. بر اساس گزارش جدید ایمیدرو، این کارخانه‌ها طبق برنامه جدیدی که ایمیدرو بر اساس طرح جامع فولاد تعریف کرده در مناطق چابهار، ‌ قشم و بندرعباس راه‌اندازی خواهند شد.

در طرح جامع فولاد مطابق تحقیقات و بررسی‌های انجام شده یکی از بهترین نقاط ایران برای توسعه صنعت فولاد به دلیل دسترسی به منابع آب و انرژی، ‌ حمل و نقل و صادرات و واردات و کاهش هزینه‌های تولید سواحل جنوبی کشور است. با توجه به برنامه‌های این سازمان برای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و خارجی برای احداث کارخانه‌های جدید فولادی طرح چهار میلیون تنی فولاد بندرعباس با مشارکت سرمایه گذار هندی به اجرا در می‌آید و همچنین طرح 1.6 میلیون تنی نیز با حضور یک شرکت کویتی در بندرعباس احداث خواهد شد.

علاوه بر این پروژه فولاد چابهار نیز به ظرفیت تولید سه میلیون تن با مشارکت سرمایه‌گذار خصوصی داخلی اجرایی می‌شود. از سوی دیگر طرح سه میلیون تنی فولاد قشم با مشارکت یکی از شرکت‌های بزرگ سنگ آهن داخلی و شرکای خصوصی در این منطقه راه‌اندازی خواهد شد.

سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران این برنامه را از سال گذشته با هدف ایجاد ظرفیت‌های جدید با مقیاس اقتصادی تعریف و اجرایی کرده است تا اهداف کلان طرح جامع فولاد پیاده شود به طوری که شرکت‌های خصوصی داخلی و خارجی تامین سرمایه طرح‌ها را بر عهده گیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید