اعتراف زنگنه به مشکلات مالی در حوزه وزارت نفت

کدخبر: ۱۰۰۱۳۵
درحالی که وزیر نفت در آغازین روزهای کاری در دولت یازدهم تاکید کرد مشکل اصلی درپارس جنوبی مدیریت است، این بار درآخرین واکنشهای خود تاکید کرد که این سطح از مشکلات برطرف شده اما مشکلات مالی همچنان پابرجاست.
اعتراف زنگنه به مشکلات مالی در حوزه وزارت نفت

به گزارش اقتصاد روز، بیژن نامدار زنگنه که تا پیش از این معتقد بود «مشکل  در پارس جنوبی پول و مسایل مالی نیست و مشکل در سطوح و لایه های مختلف مدیریتی است» اکنون معتقد است مشکلات مالی پارس جنوبی به چالش اصلی این وزارتخانه تبدیل شده است.
به نظر می‌رسد زنگنه در آغازین روزهای فعالیتش مشکلات مالی موجود درپارس جنوبی را چندان جدی نگرفته بود و اکنون با گذشت زمان به این نتیجه رسیده که مشکلات مالی بیش ازگذشته در حال خودنمایی است.
درحال حاضر که متولی انرژی کشور با گذشت زمان به مشکلات مالی پروژه‌های پارس جنوبی پی برده است این پرسش را طرح می کند، که چگونه این فازها می‌توانند تا پایان ۹۵تکمیل شوند و تولیداتی برای عرضه به بازرا جهانی داشته باشند؟
وزیر نفت با تاکید بر بهره برداری از پارس جنوبی اضافه کرد: با بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی سال آینده گاز اضافه برای صادرات خواهیم داشت.
وی درباره تامین منابع پارس جنوبی گفته بود که هیچ محدودیتی برای تأمین و پرداخت منابع، نداریم و بایستی منابع، درست و به جای خود و به دقت، هزینه شوند افزود: اگر اینگونه حرکت کنیم نتیجه بخش خواهد بود و در غیر این صورت نتیجه معکوس خواهیم گرفت.
وی همچنین درباره برنامه‌های آینده این وزارتخانه گفته بود ، امیدواریم بتوان روزانه ۵ تا ۷ میلیون لیتر بنزین وارد کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید