پاکستان هشدار داد:

هشدار پاکستان به آلودگی رادیواکتیوی مواد غذایی ژاپنی

کدخبر: ۱۰۰۳۴۳
به دلیل آثار مشاهده شده از مواد رادیواکتیو،پاکستان احتمالاً ورود مواد غذایی از ژاپن را ممنوع خواهد کرد.
هشدار پاکستان به آلودگی رادیواکتیوی مواد غذایی ژاپنی

به گزارش اقتصاد روز، در گزارشی در سایت خبری The Nation خبر ازاحتمال ممنوعیت محصولات غذایی از ژاپن به پاکستان داده است. دولت پاکستان هشدار داده است در صورت مشاهده آثار مواد رایواکتیو بر محصولات غذایی وارد شده از ژاپن ورود این محصولات به پاکستان ممنوع خواهد شد.

 وزیر بازرگانی پاکستان در پاسخ به سوالهای نمایندگان مجلس سنا گفته است در حال حاضر وزارت تحقیق و امنیت ملی غذا مسوول انجام تحقیقات لازم می باشد. به گفته وی: به مسوولین مربوطه دستور داده شده بررسی کنند آیا مجاز به واردات محصولات غذایی پس از حادثه نیروگاه هسته ای ژاپن می باشند. بر این اساس وزارت بازرگانی با توجه به اظهارنظر وزارت تحقیق و سلامت غذا اقدام خواهد کرد.

در این گزارش اشاره شده سازمان مقررات هسته ای پاکستان بیش از سه سال پیش در ماه آپریل2011 نسبت به متوقف کردن واردات انواع کالاها از ژاپن برای به حداقل رسانن خطرات ایجاد شده پس از بحران هسته ای فوکوشیمای ژاپن هشدار داده بود. دانشمندان هسته ای پس از مشاهده سطح بالای ید در بعضی از محموله های وارد شده از ژاپن این هشدار را مطرح کرده بودند.

دولت هند نیز پس فاجعه نیروگاه هسته ای در هیروشیمای ژاپن محدودیت های مشابهی را بر ورود محصولات ژاپنی اعمال کرده بود. این گزارش تاکید کرده است اعمال محدودیت بر واردات محصولات ژاپنی می تواند به روابط دوجانبه دو کشور صدمه وارد کند.ارتباط دوجانبه کشورهای ژاپن و هند صدمه دیده بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید