ریزش 25درصدی صادرات نفت ایران به ترکیه

کدخبر: ۱۰۰۷۱۲
چهار ماه بعد از آنکه نخست وزیر ترکیه به تهران آمده بود، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت از تمدید همکاری های نفتی دو جانبه میان تهران و آنکارا خبر داده و در این میان رقمی را برای این میزان صادرات اعلام کرده که حاکی از کاهش 25 درصدی صادرات نفت تهران به آنکاراست.
ریزش 25درصدی صادرات نفت ایران به ترکیه

به گزارش سایت خبری «اقتصاد»، خبرگزاری مهر طی گزارشی اعلام کرده است که همکاری‌های مشترک نفتی میان تهران و آنکارا تمدید شده است. این خبر که از قول سیدمحسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت عنوان شده، حاکی از صدور روزانه 110 هزار بشکه طلای سیاه از تهران به مقصد آنکاراست. این در حالی است که در سال آخر فعالیت دولت دهم خبرگزاری رویترز این میزان صادرات را 147 هزار بشکه برآورد کرده بود. مقایسه این دو عدد حاکی از کاهش 25‌درصدی صادرات نفت ایران به ترکیه است.

با این حال، قمصری به مهر اعلام کرده است که حجم صادرات نفت ایران به ترکیه در سال جاری تغییری نکرده است و بر اساس توافق با پالایشگرهای ترکیه، به طور متوسط روزانه 100 تا 110 هزار بشکه نفت خام به این کشور همسایه صادر می‌شود.

بر این اساس، ترکیه در ماه مارس از مجموع 2/1 میلیون تن نفت خام وارداتی، 478 هزار تن را از ایران وارد کرده است.

در اواخر سال گذشته، دیدارهای مختلفی میان دو کشور صورت گرفته بود تا این همکاری‌های دو جانبه ادامه داشته باشد. در بهمن‌ماه 92 نیز که رجب طیب‌اردوغان نخست‌وزیر ترکیه به تهران آمده بود، توسعه همکاری‌های نفتی مورد تاکید دو طرف قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید