در گفت و گو با «اقتصادنیوز» عنوان شد: 

استارت نوسازی تجهیزات نفت با فاینانس 2.6 میلیاردیورویی

کدخبر: ۱۰۰۷۳۹
رئیس انجمن تجهیزات صنعت نفت از آغاز نوسازی تجهیزات نفت با باز شدن خط اعتباری چین به ارزش 2.6 میلیارد یورو خبر داد.
استارت نوسازی تجهیزات نفت با فاینانس 2.6 میلیاردیورویی

رضا پدیدار در گفت‌وگو با «اقتصادنیوز»، با اشاره به قدیمی بودن بخش زیادی از تجهیزات نفتی گفت: نوسازی، بازسازی و توسعه تجهیزات نفت با اعتبار 2.6 میلیارد یورو از پالایشگاه آبادان آغاز شده که نوسازی دیگر پالایشگاه‌ها نیز در برنامه کاری قرار دارد.

تالاری زمان پیش‌بینی‌شده برای نوسازی پالایشگاه آبادان را در حدود سه سال دانست و گفت: گفت‌وگوی اولیه برای آغاز نوسازی صورت گرفته تا بتوان ظرفیت تولید را بالا برد.

او افزایش ضریب تولید محصولات را از دیگر اهداف موردنظر برای نوسازی پالایشگاه‌های کشور دانست و گفت: در حال حاضر ۹ پالایشگاه فعال در سطح کشور وجود دارد که عمر مفید آنها به پایان رسیده و به طور طبیعی نیاز به بازسازی دارد.

رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت، عمر پالایشگاه آبادان را بالای ۶۰ سال دانست که نیاز به بازسازی در چند مرحله برای آن دیده می‌شود.

تالاری عنوان کرد: امسال کار مقدماتی و عملیات اولیه بازسازی پالایشگاه آبادان صورت گرفته و بعد از آن دیگر پالایشگاه‌های قدیمی نوسازی می‌شوند.

او همچنین با اشاره به صحبت‌هایی که در خصوص فرسوده بودن تجهیزات نفتی عنوان می‌شود، گفت: مسوولان وزارت نفت نمی‌توانند یک‌طرفه در این رابطه اظهارنظری را عنوان کنند چرا که این مساله تک‌بعدی نیست.

صحبت‌های تالاری در حالی است که چندی پیش نیز خبر از ورود چهار میلیارد یورو فاینانس نفتی به ایران بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید