به منظور ساخت پالایشگاه صورت می گیرد؛

توافق جدید نفتی ایران، چین و اندونزی

کدخبر: ۱۰۱۲۰۴
رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی از پیوستن چین برای مشارکت با ایران و اندونزی به منظور ساخت 6 پالایشگاه نفت و میعانات گازی در شرق آسیا خبر داد و اعلام کرد: مذاکرات با فاینانسورهای چین برای تامین بخشی از منابع 3 میلیارد دلاری این طرح پالایشگاه سازی آغاز شده است.
توافق جدید نفتی ایران، چین و اندونزی
به گزارش «اقتصادنیوز» به نقل از مهر، حسن خسروجردی درباره جزئیات مشارکت جدید نفتی ایران، چین و اندونزی به منظور ساخت پالایشگاه‌های جدید نفت و میعانات گازی در شرق آسیا، گفت" پس از اضمای تفاهم‌نامه‌ای بین ایران و اندونزی به منظور احداث پالایشگاه‌های نفتی در جزایر این کشور آسیایی، فاینانسورهای چینی هم در این طرح نفتی مشارکت خواهند کرد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با اعلام اینکه هفته گذشته دور جدید مذاکرات نفتی ایران و اندونزی برگزار شد، تصریح کرد: در این دو از مذاکرات تقسیم مسئولیت ها به منظور عملیاتی کردن این توافق نفتی انجام گرفت.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با توافق نهایی انجام گرفته قرار است 6 پالایشگاه نفت خام فوق سنگین و میعانات گازی در اندونزی احداث شود، اظهار داشت: 5 پالایشگاه میعانات گازی در مجموع با ظرفیت 150 هزار بشکه و یک پالایشگاه نفت سنگین 150 هزار بشکه‌ای در این کشور احداث خواهد شد.

 در همین حال، پیش از این نیز بارها صحبت از کشورهای آفریقای و آسیایی برای مشارکت در ساخت پالایشگاه شده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید