کاهش مصرف آب به تصویب نرسید

کدخبر: ۱۰۱۶۸۲
شرکت آب و فاضلاب استان تهران طرحی داشت مبنی بر اینکه با مراجعه به منازل مسکونی اقدام به تعویض شیرآلات قدیمی با شیرآلات کاهنده مصرف کرده و کل هزینه به صورت قسطی روی قبوض آب محاسبه شود اما این طرح برای اجرا موافقت دولت را در پی نداشت.
کاهش مصرف آب به تصویب نرسید

 به گزارش «اقتصادنیوز»، تسنیم در گزارشی از طرحی خبر داده است که در صورت تصویب، می‌توانست میزان مصرف آب را کاهش داده و سبب رفع بحران کم‌آبی شود.

بر اساس این گزارش، در یک دهه گذشته با افزایش جمعیت شهر نشینی در ایران به موجب افزایش ذاتی جمعیت و همچنین مهاجرت از روستاها به شهرها، تقاضای مصرف آب شهری به ویژه در کلانشهرها افزایش چشم گیری داشت.

مصرف بی رویه آب در کنار تغییر اقلیم و خشکسالی، بیشتر پهنه کشور را با بحران آبی دست به گریبان کرده است که با وجود این بحران دسترسی به آب، اگر در روند مصرف تغییر رویه ندهیم به زودی باید با تبعات بی‌آبی و قطعی‌های چندین ساعته آب در شهرها ‌دست و پنجه نرم کنیم.

در این باره شرکت آب و فاضلاب استان تهران که مدیریت توزیع آب در یکی از بحرانی ترین استان‌های کشور را در دسترسی به منابع آبی و رشد افراط گونه مصرف آب بر عهده دارد، طرحی را به دولت ارائه کرد تا در بخش خانگی شهرهای این استان از جمله شهر تهران، 20 تا 30 درصد در مصرف آب صرفه جویی شود.

محمد پرورش، مدیرعامل آبفای استان تهران در خصوص این طرح پیشنهادی گفت: می‌توانیم مناقصاتی برگزار کرده و شرکت های واجد شرایط را برای تعویض شیرآلات قدیمی با شیرآلات کاهنده مصرف شناسایی کنیم و این شرکت‌ها با هماهنگی آبفای استان در منازل مردم حضور یافته و بدون دریافت هزینه از آنها اقدام به تعویض کلیه شیرآلات کنند.

وی افزود: طبق این طرح، هزینه تعویض شیرآلات به صورت اقساطی روی قبوض مشترکان محاسبه خواهد شد. هرچند که پرورش عنوان کرده است که این طرح پیشنهادی، به تصویب دولت نرسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید