برق صنایع سهمیه بندی شد

کدخبر: ۱۰۱۸۹۰
با اوج گیری مصرف برق تابستانی و پس از توافق وزارتخانه های صنعت و نیرو، طرح ذخیره عملیاتی مصرف برق صنایع به منظور مدیریت پیک مصرف برق تابستانی برای کاهش 800 مگاواتی پیک مصرف برق تابستان اجرایی شد.
برق صنایع سهمیه بندی شد

به گزارش «اقتصادنیوز» به نقل از مهر، با اوج‌گیری مصرف برق کشور در طول 15 روز نخست ابتدایی فصل تابستان، با توافق وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو طرح ذخیره عملیاتی برق صنایع در استان‌های مختلف کشور اجرایی می‌شود.

حمید چیت‌چیان وزیر نیرو اخیرا با ارسال نامه‌ای به محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح طرح ذخیره عملیاتی برق صنایع در فصل تابستان، اعلام کرده است: اگر صنایع نسبت به کاهش مصرف برق در ساعات پیک تابستانی اقدام کنند مشمول پاداش چند میلیارد تومانی خواهند شد.

از این رو پس از توافق این دو وزارتخانه کلیدی دولت تدبیر و امید، توانیر طرح ذخیره عملیاتی برق صنایع به منظور مدیریت 800 مگاوات پیک مصرف با همکاری صنایع را در دستور کار قرار داده است.

وزارت نیرو امروز با انتشار گزارشی به نقل از واحد مدیریت مصرف شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران، اعلام کرد: حداقل سهمیه جلب همکاری مشترکان صنعتی در شرکت‌های برق منطقه‌ای به‌منظور کاهش پیک بار تابستان به میزان 800 مگاوات است.

در همین حال علیرضا احمدی ‌یزدی با بیان اینکه شرکت توانیر از پنج سال پیش کارگروه کاهش پیک مصرف را تشکیل داده و متناسب با آن، کارگروه‌های مشابهی در ٥٥ شرکت توزیع و برق منطقه‌ای تشکیل شده است، گفت: برنامه مدیریت مصرف برای بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، کشاورزی، صنعتی و اداری درنظر گرفته شده است.

مدیر بخش مدیریت مصرف توانیر با بیان اینکه برنامه مناسبی برای اعمال مدیریت مصرف توسط مشترکان کشاورزی و صنعت درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: سال گذشته دوهزار و ٣٢٢ مشترک صنعتی در کل کشور به ‌‌منظور مدیریت مصرف با صنعت برق همکاری داشتند که درمجموع بابت این همکاری ٢٣٤ میلیارد ریال پاداش و تخفیف همکاری دریافت کرده‌اند.

به‌گفته این مقام مسئول امسال نیز براساس برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است با همکاری شرکت‌های برق منطقه‌ای و صنایع، 800 مگاوات مدیریت مصرف برق با اعمال برنامه تعمیر و تعطیلات تابستانی و جابه جایی روزهای تعطیل توسط شرکت‌های صنعتی تحقق یابد.

این در حالی است که همایون حائری مدیرعامل شرکت توانیر با تشریح جزئیات تعرفه‌های تشویقی تابستانی برق صنایع، اعلام کرد: در صورت صرفه‌جویی صنایع برق هر کیلووات ساعت برق مصرف نشده معادل 443 تومان از صنایع خریداری می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید